«شهر ترمیمی» در بودجه فصل مشترک مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «شهر ترمیمی» باید به صورت ویژه و در بودجه فصل مشترک مورد توجه قرار گیرد، گفت: شهر ترمیمی مقوله‌ای فراگیر است که دامنه‌ای به گستره شهرداری دارد و نباید منحصر به یک معاونت باشد.

هاشم دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته علی‌رغم تلاش‌های مدیریت شهری برای تعیین تکلیف برخی موضوعات حقوقی و شهر ترمیمی اعتبار مشخصی برای این حوزه در نظر گرفته نشد، در نهایت با تلاش و هماهنگی بین‌بخشی، نشست رؤسای کمیسیون‌های حقوقی مراکز استان‌های کشور را با همکاری شهرداری برگزار کردیم. اتفاق ارزشمندی که به نمادی برای مشهدالرضا (ع) تبدیل شد و در ساختار شورای عالی استان‌ها نیز دبیرخانه دائمی رؤسای کمیسیون‌های حقوقی شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه «شهر ترمیمی» باید به صورت ویژه و در بودجه فصل مشترک مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: ارکان مختلف شهرداری باید توجه داشته باشند که موضوع شهر ترمیمی مختص معاونتی مانند خدمات‌شهری، عمران و حمل‌ونقل نیست، شهر ترمیمی مقوله‌ای فراگیر بوده که دامنه‌ای به گستره شهرداری دارد و نباید منحصر به یک معاونت باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌ها و مدیران حقوقی شهرداری‌های مراکز استان‌های کشور، تصریح کرد: فضای سازنده‌ای در سطح کشور با ابتکار کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد شکل گرفته و دبیرخانه دائمی آن نیز در مشهدالرضا (ع) ایجاد شده که مایه افتخار است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از شورای اسلامی شهر باید ردیف اعتبار مشخصی فارغ از مسائل مختلف برای این حوزه در نظر گرفته شود.

کد خبر 599485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.