پوریا راهنورد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهواز دارای چهار پایانه مسافربری برون شهری است که دو پایانه اصلی شرق و سیاحت در اولویت کاری سازمان پایانههای شهرداری اهواز قرار دارد و با توجه به رفع مشکل سند پایانه شرق (سه راه تپه) و اینکه این پایانه در ورودی شهر قرار دارد، بدنهسازی آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر پایانه شرق سیمای مناسب پایانه مسافربری را ندارد و شایسته مردم اهواز نیست، چرا که در کلانشهرها و سایر شهرها پایانهها، نما و ویترین شهر به شمار میرود، به همین خاطر برای بازسازی و بهسازی این پایانه بهویژه ورودی آن در دستورکار قرار گرفته است و بهزودی عملیاتی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پایانههای شهرداری اهواز ادامه داد: با برگزاری جلسات و بررسیهای مختلف برای تعیین شکل و سازه ورودی پایانه شرق تصمیم گرفته شد که از یک طرح سنتی متناسب با معماری، اقلیم و هویت اهواز استفاده شود تا علاوه بر زیبایی مورد استقبال و بازدید شهروندان نیز قرار گیرد و پس از مدتی به یکی از نمادهای شهر اهواز تبدیل شود.
وی تاکید کرد: پس از طی فرایند مناقصه از طریق سامانه ستاد و انتخاب پیمانکار، با رایزنیهای انجام شده هزینه طراحی از شهرداری دریافت نمیشود و مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان صرفهجویی شد.
راهنورد تصریح کرد: در فاز اول طرح بهسازی پایانه شرق نمایی برای ورودی آن با استفاده از آجر و خشت یک نمای سنتی ایجاد و محوطه جلوی آن نیز آجر فرش میشود و در فاز دوم کار، زمین خالی کنار ترمینال به یک پارک زیبا تبدیل میشود تا شهروندان بتوانند از آن بهرهمند شوند.
وی اضافه کرد: از آنجایی که بر اساس برنامهریزیهای انجام شده در بازسازی پایانه شهر از عناصر هویتی و متناسب با اقلیم و تاریخ اهواز استفاده شود، در احداث ورودی پایانه و پارک مجار آن قطعاً از مصالح و گیاهانی استفاده میشود که در تاریخ اهواز و خاطر شهروندان نقش دارد.
نظر شما