به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حملونقل دهلی بهزودی یک بستر نرمافزاری، ابرمحور و بسیار دقیق را به طور آزمایشی در طراحی حملونقل عمومی توسعه خواهد داد تا از این طریق، ناوگان اتوبوسرانی الکتریکی را در سراسر شهر گسترش دهد. این اقدام با هدف کاهش انتشار کربن و بهبود وضعیت هوا در شهر پیاده خواهد شد و برنامهریزان را در تحقق هدف صفر انتشار این گاز مضر تا سال ۲۰۷۰ یاری خواهد داد.
نارندرا موری، نخستوزیر هند در کنفرانس تغییرات اقلیمی نوامبر سال گذشته که در گلاسکو، بزرگترین شهر اسکاتلند برگزار شد، ادعا کرد که دهلی تا سال ۲۰۷۰ به شهری با انتشار صفر کربن تبدیل خواهد شد. شواهد حاکی است که از آن زمان تاکنون، اقدامات بسیار مهمی در شهر پیاده شده که کاهش نسبی کربن را در پی داشته است. استفاده از اتوبوسهای برقی در بخش حملونقل عمومی از مهمترین استراتژیهای پیاده شده در شهر بوده است که البته مدیران از بهبود زیرساختها برای تردد هر چه بهتر و بیشتر این خودروهای پاک خبر داده و مدعی شدهاند از پیشرفتهترین تکنولوژیهای دنیا برای این کار بهره خواهند گرفت.
علاوه بر این، افزایش ایستگاههای شارژ خودروهای برقی، طراحی بهتر اتوبوسهای عمومی الکتریکی، بهبود زمانبندی تردد و در نهایت، بهینهسازی تأمین این خودروها از مهمترین اقداماتی خواهد بود که در آینده نزدیک در دهلی پیاده میشود. در این راستا، قرار است شرکت حملونقل دهلی به همکاری با کمپانی تولیدکننده اتوبوسهای الکتریکی Optibus بپردازد تا تعداد ۱۵۰ اتوبوس الکتریکی جدید را وارد ناوگان کند و از این طریق در مسیر تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۷۰ گام مهمی بردارد.
اگرچه وجود اتوبوسهای برقی مزایای بسیاری برای شهرها در پی دارد، با این حال میتواند چالشهای بیشماری را، به ویژه در بخش زیرساختها پیش روی مدیران قرار دهد که در این رابطه، کمپانی Optibus متعهد شده است با همکاری خود این مشکلات را در دهلی به حداقل برساند.
نظر شما