به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ نبیالله محمدی اظهار کرد: با توجه به مأموریتهای فراوان مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ نیاز است که خطوط این مرکز به طور شبانه روز آزاد باشد تا کارشناسان پلیس پاسخگوی نیاز و امدادخواهی شهروندان باشند و قطعاً هرگونه تماس تلفنی و مزاحمتهای تلفنی باعث ایجاد اختلال در فعالیت مرکز ۱۱۰ شده و مأموران پلیس نیز نمیتوانند به تماسهای فوریتی مردم رسیدگی کنند.
وی افزود: گاهی ممکن است حادثه ناگواری اتفاق بیفتد که باید مأموران سریعاً در صحنه حادثه حضور یابند اما به دلیل مزاحمت تلفنی که با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ صورت میگیرد مأموران نتوانند در صحنه حاضر شده و عدم حضور به موقع آنها به قیمت از دست رفتن جان یک انسان تمام شود.
معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ و معرفی آنها به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: براساس ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی هر فردی که به وسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۶۶ نیز موید این مطلب است که میگوید: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سوءنیت ارتباط دیگری را مختل کند برای بار نخست پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینههای مربوطه خواهد بود.
سرهنگ محمدی اظهار کرد: برای بار دوم اگر مزاحمت تلفنی صورت گیرد، ارتباط تلفنی شخص مزاحم به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینههای مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را به طور دائم قطع و اقدام به جمعآوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.
وی در خصوص اینکه چه مواردی شامل یک مزاحمت میشود، تصریح کرد: همانطور که در قانون آمده هرگونه مزاحمتی که در آن شخص، خط تلفن را مشغول کند و این مشغول کردن باعث آزار و اذیت و سلب آسایش شود مزاحمت خواهد بود.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه برخورد قانونی با کسانی برای مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مزاحمت تلفنی ایجاد کنند در دستور کار جدی این معاونت قرار دارد، افزود: البته پلیس استان اصفهان به دنبال فرهنگ سازی استفاده صحیح از سامانه فوریتی ۱۱۰ است و از شهروندان انتظار داریم که از مزاحمتهای تلفنی، تماسهای بیمورد و غیرمرتبط با این سامانه پرهیز کنند و اجازه دهند تا مأموران به پلیس به تماسهای فوریتی شهروندان در اسرع وقت پاسخ داده و به موقع به این موارد رسیدگی کنند.
نظر شما