اهمیت اصلاح زیرساخت‌ها برای رفع محرومیت‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: محرومیت‌ اتفاق ناخوشایندی است که طی سالیان بسیار رخ داده و باید زیرساخت‌ها اصلاح شود تا بتوان این معضل را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری امروز _پانزدهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است و استمرار آن در تمام فرمایشات و اصول قطعی‌شان به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله) در توصیف خط مشی شورای ششم، ادامه داد: شهروندان شورای ششم را شورای انقلابی می‌دانند، لذا این موضوع را به عنوان فریضه اصلی خود می‌دانیم و توجه به محرومیت‌زدایی به‌عنوان محور اصلی شورای اسلامی شهر مطرح می‌شود. اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم در سند ۷۲ رویکرد خود این موضوع را به عنوان محوری جدی و جز رویکردهای اصلی می‌دانند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اگر محرومیت‌زدایی تنها برند یا شاخص شورای ششم نباشد، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های آن است. محرومیت‌زدایی موضوعی نیست که طی یکی دو سال رخ دهد، زیرا محرومیت اتفاق ناخوشایندی است که طی سال‌های سال رخ داده است و باید به سمت اصلاح زیرساخت‌ها برویم تا این معضل رفع شود. تمام اعضای شورای ششم نیز با هر نگاه و سلیقه سیاسی که وارد شورای اسلامی شهر شده‌اند در این موضوع متحد، منسجم و یک صدا هستند.

وی اضافه کرد: موضوع تبدیل کمیسیون به کمیته محرومیت‌زدایی به هیچ وجه به منزله تقلیل ارزش موضوع نبوده است، بلکه تنها برای این است که ساعات قانونی اصلی شورای اسلامی شهر کاهش یابد و این موضوع درباره کمیسیون هوشمندسازی که یکی از مهم‌ترین موضوعات مد نظر اعضای شورای ششم است رخ داد و با شهرسازی ادغام شد و این به آن معنا نبود که هوشمندسازی کم اهمیت است، بلکه ادغام آنها به معنای تضعیف یکی و تقویت دیگری نبوده، بلکه هر دو حوزه باید بسیار قوی پیش برود. همچنینی نباید این موضوع القا شود که محرومیت‌زدایی در شورای اسلامی شهر دچار یک نگاه تضعیفی شده است، چرا که محرومیت‌زدایی شعار و رویکرد اساسی شورای ششم بوده و تا پایان دوران فعالیت شورای اسلامی شهر به همین قوت بلکه بیشتر خواهد ماند.

طاهری ادامه داد: نگاه انتقادی شدیدی به شهرداری داریم، چرا که شهرداری نسبت به اجرای مصوبات مربوط به حوزه محرومیت‌زدایی کم‌لطفی و کم‌توجهی داشته و باید روی این موضوع حساسیت بیشتری به خرج می‌داد، بیشتر فعالیت‌های این کمیسیون به سمت طرح‌ها رفته و کمتر به صورت لایحه بوده معنی واضح حقوقی آن این است که شهرداری همت لازم برای ارائه لایحه جهت حل مسائل محرومیت‌زدایی را نداشته و برعکس زمانی که تعداد طرح‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی بیشتر بوده است، نشان می‌دهد شورای اسلامی شهر همت بالایی در این خصوص داشته و این مهم‌ترین انتقاد به شهرداری است که شهرداری با شعار انقلابی، همت لازم را برای محرومیت‌زدایی نداشته و آنچه که باید شایسته و پررنگ در منظر عمومی دیده شود، دیده نشد.

وی تصریح کرد: درخواست داریم رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی که تاکنون با دقت، حساسیت، هوشمندانه، با ذکاوت و شجاعت کمیسیون را هدایت کرده است، از این به بعد نیز در این حوزه فعالیت جدی داشته باشد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

کد خبر 594316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.