به گزارش ایمنا، حسین حقشناس در دومین جلسه شورای راهبردی تصادفات استان اصفهان با اشاره به گزارش شهرداری اصفهان در مورد رفع نقاط حادثهخیز، اظهار کرد: اقدامات مهندسی در راستای رفع نقاط پرحادثه شامل ایمنسازی و اصلاح هندسی معابر و تقاطعهای شهری، بهبود و اصلاح روشنایی معابر و آشکارسازی گذرگاههای عابر پیاده در شب، احداث پیادهراهها، رفع لغزندگی و افزایش ضریب اصطکاک لغزشی روسازی بزرگراهها، نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، نصب حفاظهای ایمنی در بزرگراهها، توسعه و ارتقای سیستمهای هوشمند کنترل و نظارت جریان ترافیک و آشکارسازی ترافیکی با استفاده از رنگآمیزی زرد و مشکی بوده است.
وی با بیان اینکه فرایند شناسایی نقاط حادثهخیز با مشارکت پلیس راهور به صورت مستمر ادامه دارد و رفع آنها در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: رفع لغزندگی سطح روسازی و افزایش ضریب اصطکاک لغزشی در بیش از ۱۸ مقطع بزرگراهی با نظر پلیس راهور صورت گرفته است.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: اجرای حفاظ ایمنی بتنی و آشکارسازی در بزرگراه شهید کشوری، تکمیل اجرای حفاظ ایمنی در جاریز و ایجاد حاشیه ایمن و پارکینگ اضطراری در بزرگراه شهید اقاربپرست از جمله این اقدامات بوده است.
وی افزود: اجرای حفاظ ایمنی در جاریز در قوس بزرگراه شهید خرازی، ایمنسازی رابطهای بزرگراهی توسط اجرای حفاظ ایمنی در جاریز و آشکارسازی آن در راستگرد بزرگراه شهید همت به شهید کشوری و اتصال پل غدیر به خیابانهای آبشار و سلمان فارسی نیز در این زمینه انجام شده است.
حقشناس خاطرنشان کرد: اقدامات نرمافزاری، اجرای سامانه رصد و مدیریت تصادفات توسط یک شرکت دانشبنیان، برگزاری اتاق فکر ایمنی و مباحث فرهنگسازی رانندگان و موتورسواران نیز در برنامههای شهرداری اصفهان قرار دارد و میتواند الگوی جدیدی برای سایر شهرها باشد.
نظر شما