مهدی پایون در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سوگواره بینالمللی ملت امام حسین (ع)، پویش تولید محتوای رسانهای و کنشگری عاشورایی در فضای مجازی است که برای تمامی سنین و گروههای مختلف از سال گذشته همزمان با آغاز دهه محرم و صفر برگزار میشود.
وی ادامه داد: دومین سوگواره بینالمللی ملت امام حسین (ع) همزمان با دومین روز از دهه محرم آغاز به کار میکند و طی فراخوان داده شده تمام افراد میتوانند آثار گرافیکی خود را تا پایان ماه صفر به دبیر خانه جشنواره واقع در دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ارسال کنند.
رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در بخش مردمی میتوانند با تولید و انتشار محتوا با هشتگ #ملت امام حسین در سوگواره شرکت کنند، ادامه داد: این سوگواره شامل بخش رسانههای تصویری (عکس، فیلم کوتاه سه دقیقه (مستند کوتاه، داستانی کوتاه)، انیمیشن، موشن گرافیک و نماهنگ)، رسانههای خبری (خبر، نقد و تحلیل، مصاحبه و گزارش)، گرافیک (پست، استوری، آیکن، استیکر، گرافیک متحرک و رابط کاربری)، کنشگر عاشورایی (توزیع محتوا، تقابل با مخاطب، پاسخگویی و تحلیل و رصد)، متون ادبی (کپشن نویسی، خاطر نگاری و یادداشت)، صوت و رادیو (نمایش کوتاه، پادکست و برنامههای ترکیبی) است.
وی با بیان اینکه امسال ۳۰ مبلغ برای آموزش و تبیین مفاهیم ماه محرم به کار گرفته شده که اقدام به آموزش مجازی و اطلاعرسانی خواهند کرد، گفت: تلاش شده که برای مناسبتهای مختلف تولیدات اخلاقی، خانواده، مشاوره، احکام، روان شناسی و تربیتی و آماده و به صورت روتین از کانال هنر و استفاده از رسانه از طریق فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
پایون با اشاره به اینکه سال گذشته اصفهان در حوزه عکس و پادکست نخستین سوگواره بینالمللی ملت امام حسین (ع) صاحب رتبه شد، گفت: دومین سوگواره بینالمللی امام حسین (ع) از سال گذشته با محوریت قم در حالی برگزار شد که دبیرخانه بخش گرافیک آن در اصفهان است و سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار اثر در بخش گرافیک ارسال شد که پیش بینی میشود امسال به ۲۰ هزار اثر برسد.
وی با بیان اینکه آثار با اولویت موضوعی"ه نر تبیین و غیرت دینی، هیئتهای خانگی و تربیت حسینی، مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی، به آدرس soogvareh.com ارسال شود، تصریح کرد: هم افزایی و شناخت ظرفیتها و نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا، ابهام ظرفیتها و جلوگیری از اتلاف بیتالمال، شبکهسازی و شناخت شخصیتهای ملی و بینالمللی، ایجاد وحدت در برند سوگواره در کنار فعالیتهای مستقل هر سوگواره، پرهیز از کارهای تکراری و موازیکاری و تخصصیکردن هر بخش، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئتها از اهداف برگزاری این سوگواره بود.
نظر شما