نمایشگاه حمل‌ونقل فرصتی برای انتقال تجارب میان شهرها و شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: از نتایج برگزاری نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل انتقال تجربیات میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر متخصصان این حوزه است.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس اظهار کرد: این نمایشگاه جهت ارائه فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه‌های ذی‌ربط معاونت حمل‌ونقل شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و قطار شهری، مرکز کنترل ترافیک، مرکز کنترل پایش آلودگی هوا، سازمان حمل‌ونقل پاک و سازمان حمل‌ونقل پایانه‌ها انجام شده و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه حمل‌ونقل محصولات و ایده‌هایی داشته‌اند، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های حوزه حمل‌ونقل شهری در این نمایشگاه مطرح شده است، تصریح کرد: این نیازمندی‌ها در قالب شش بخش بیان شده است که در ابتدا شامل وسایل نقلیه نوین و پاک مانند خودرو، موتور، اتوبوس برقی و لوازم و تجهیزات آنها است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: مبحث دوم مباحث محیط زیستی، کاهش آلودگی هوا و افزایش بازده مصرف انرژی است که شامل فیلترهای کاهش آلایندگی هوا است و موضوع سوم و چهارم نیز به ترتیب سامانه‌های هوشمند مدیریت ترافیک و ایمنی و فرایندهای مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی حوزه پنجم را تولید تجهیزات ترافیکی و قطعات ناوگان دانست و گفت: حوزه ششم نیز شامل تجهیزات قطار شهری و مترو است.

حق‌شناس از طراحی یک سایت در این نمایشگاه، جهت بیان نیازها خبر داد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، نخبگان و سازمان‌های مردمی می‌توانند به این سایت مراجعه کنند و طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه کنند، سپس این طرح‌ها و ایده‌ها بررسی می‌شود و از بین ایده‌های قابل اجرا تعدادی را انتخاب می‌کنیم که این طرح‌ها در نمایشگاه آذرماه ارائه و مراحل اجرا و بازخورد آن‌ها با سرمایه‌گذاری لازم پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای یازدهمین نمایشگاه مدیریت شهری گفت: از دستاوردهای این نمایشگاه می‌توان به انتقال تجربیات به سایر شهرها و مدیریت‌های دیگر و همچنین انتقال دانش و تجربه بین شرکت‌های دانش‌بنیان، نهادهای دانشگاهی و نخبگان اشاره کرد که ایده‌های خود را در حوزه‌های مختلف منتقل می‌کنند و در جریان موضوعات و اقدامات حوزه حمل‌ونقل قرار می‌گیرند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از تمام نهادهای دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و گروه‌های مردمی که احساس مسئولیت در حوزه شهری دارند، دعوت می‌کنیم در این رویداد فناورانه شرکت کنند تا از ایده‌های آنها استفاده کنیم.

کد خبر 591375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.