غلامرضا مصاحب در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناوگان حملونقل عمومی شهر آستارا ۴۰۰ دستگاه تاکسی درونشهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بیسیم و ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر وجود دارد، که ۲۵۰ دستگاه آن فرسوده است.
وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسیهای فرسوده در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰، ۵۰ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده آستارا با ثبتنام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی کشور، خودرو خودشان را نوسازی کردهاند.
رئیس سازمان مدیریت حملونقل شهرداری آستارا با بیان اینکه خودروهای سمند و ۴۰۵ از چرخه نوسازی ناوگان حملونقل عمومی خارج شده و درحالحاضر مدل خودروی جایگزین مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری به دلیل نبود خودرو، هیچگونه ثبتنامی از سوی مالکان تاکسی فرسوده در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی کشور انجام نشده است.
مصاحب تصریح کرد: در آخرین مرحله، خودروی سمندLX EF7 با قیمت مصوب حدود ۱۶۱ میلیون تومان جهت نوسازی و جایگزینی تاکسیهای درونشهری در نظر گرفته شده بود که تاکسیرانان آستارا به دلیل شرایط نامناسب مالی، توان پرداخت این مبلغ را نداشتند.
وی گفت: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسیهای فرسوده درونشهری و نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسامآور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان آستارا برای ثبتنام مواجه شده است.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند؛ بنابراین از دولت انتظار داریم برای حمایت از آنها تسهیلات بانکی کمبهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.
به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
نظر شما