به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مهرداد فراشی اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۳۷۴ هزار و ۶۴۴ مورد تماس با سامانه ۱۱۰ فرماندهی انتظامی استان اصفهان برقرار شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.
وی افزود: تماسهای فوریتی ۱۸ درصد، تماسهای غیر فوریتی ۲۱ درصد، مراجعه حضوری سه درصد، تماسهای تکراری و غیرمرتبط یک درصد، بررسی اطلاعاتی یک درصد و راهنمایی و ارشاد نیز ۵۸ درصد افزایش داشته است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ۲۰ درصد تماسهای گرفته شده با ۱۱۰ مربوط به نزاع و درگیری، ۱۶ درصد مربوط به تصادفات، ۱۰ درصد مربوط به سرقت، ۱۰ درصد مربوط به مزاحمت، سه درصد مربوط به خرید و فروش مواد مخدر، یک درصد مربوط به جرایم سایبری، یک درصد مربوط به جرایم اقتصادی و ۳۹ درصد مربوط به سایر جرایم بوده است.
وی با بیان اینکه سامانه مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانهروزی آماده دریافت تماسهای مردمی است، تصریح کرد: شهروندان نسبت به وقایع و اتفاقات اطراف خود بیتفاوت نباشند و هرگونه موارد مشکوک و جرایمی را که مشاهده میکنند از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع مأموران پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.
سرهنگ فراشی با تاکید بر اینکه تماس با ۱۱۰ لزوماً منجر به حضور مأموران در صحنه نمیشود، خاطرنشان کرد: پیامهای مردم بررسی میشود، اگر موضوع تماس فوریتی باشد، مأموران در صحنه حضور پیدا میکنند و اگر فوریتی نباشد در موعد خود رسیدگی خواهد شد و مردم نباید گمان کنند اگر مأمور در صحنه حضور نیافته است، به تماس آنها رسیدگی نشده است.
نظر شما