توجه شورای ششم مشهد به برگزاری باشکوه برنامه‌های محرم و صفر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بر برپایی هر چه‌ باشکوه‌تر ایام محرم و صفر و بهره‌گیری از ابزار هنر و روش‌های جدید و جذاب، به ویژه برای نسل جوان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ناصحی امروز _شنبه یکم مردادماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر که در راستای رویداد "هنری حنجره معصوم" برای ماه‌های محرم و صفر برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) راز بقای اندیشه‌ها، پیوند خوردن و عرضه آن‌ها در قالب هنر است، فرهنگ عاشورا و سیدالشهدا (ع) نیازمند ارائه مفاهیم در قالب‌های هنری برای اثرگذاری عاطفی در جامعه است.

وی ادامه داد: هر اقدام هنری، مورد توجه شورای ششم بوده و به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر از برگزاری رویدادها و برنامه‌های جدید که مخاطب با آنها ارتباط خوبی بگیرد، استقبال می‌کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناسبت‌های ملی و مذهبی با بهره‌گیری از هنرهای چندرسانه‌ای، موضوعی باسابقه در مشهد است، چنین رویدادهایی با استقبال خوب مردمی همراه شده است و حضور گسترده مردم را شاهد بودیم.

بزرگداشت محرم و صفر با ابزارهای نوین هنری

حسین حسامی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه با تاکید بر اینکه بخشی از برنامه‌های هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در قالب رویداد برای ماه‌های محرم و صفر تعریف می‌شود، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بیشتر برنامه‌هایی که در قالب شعائر آئینی تعریف شده‌اند، به لحاظ شکلی و اجرایی نوآوری و خلاقیت داشته است.

وی ادامه داد: به منظور جذب بیش از پیش نسل جوان و نوجوان باید از ابزارهای جذابی همچون هنر و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای انتقال مفاهیم و موضوعاتی که مرتبط با شعائر آئینی است، بهره‌برداری کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در بزرگداشت ایام محرم و صفر، به ویژه با محوریت پیام‌آور کربلاء و حضرت زینب (س) باید از تکنیک‌های جدید در قالب برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد و از جنبه‌های مختلف هنری مانند فناوری‌های نوین، تئاتر و موسیقی بهره گرفت.

شهرداری بهترین عملکرد را در فضاسازی‌های شهری محرم و صفر انجام دهد

مجید طهوریان‌عسکری، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه با اشاره به اهمیت ارائه سبک‌های جدید در انتقال معارف با ترکیب هنر و لزوم بهره‌گیری از این روش برای انتقال فرهنگ عاشورا در ذهن مخاطب، اظهار کرد: ابتدای فعالیت شورای ششم در سال گذشته، مصادف با ماه محرم شد و نتوانستیم آن گونه که باید بر اساس سیاست‌های مد نظر خود این ایام را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه حدود یک سال از فعالیت شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره گذشته است، ادامه داد: شهرداری و سازمان فرهنگی و اجتماعی باید در ماه‌های محرم و صفر، بهترین عملکرد را از خود ارائه دهند و اقدامات پرشوری داشته باشند؛ البته این برگزاری و گرامیداشت باشکوه، نباید تنها به فضاسازی‌های محیطی مرسوم محدود شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: محرم و صفر قله اتفاقات دینی در کشور است و همچون عید غدیر و دهه امامت و ولایت باید باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود، گوشه به گوشه شهر باید حال و هوای حسینی حاکم باشد و لازم است از ظرفیت‌های مردمی نیز بیش از پیش بهره بگیریم.

به گزارش ایمنا، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در حالی برگزار شد که یکی از دستورکارهای این جلسه پرداختن به موضوع پیشنهاد برگزاری «رویداد هنری حنجره معصوم» برای ماه‌های محرم و صفر اختصاص یافت.

کد خبر 590229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.