به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و مصوبه ستاد ملی کرونا و تأکیدی بر لزوم تهویه مناسب اتوبوسهای شهری، روشن کردن کولرها امری ضروری است؛ در این راستا مدیران شهری اصفهان اعلام کردند که تمام اتوبوسهای شهری ملزم به روشن کردن کولرهای خود هستند و سهمیه گاز کولر بهتمام این اتوبوسها اختصاص یافته است.
در این بین تعدادی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کردند که بسیاری از رانندگان اتوبوسهای خطوط مختلف اتوبوسرانی اصفهان با ادعای خراب بودن کولر یا اختصاص نیافتن سهمیه گاز کولر، از روشن کردن آن امتناع میکنند؛ با توجه به اینکه ساختار بعضی اتوبوسها فاقد پنجره است، این مسئله باعث شده است، اتوبوسها تهویه مناسب نداشته باشد و در زمان گرمی هوا و افزایش تعداد مسافران، حضور در این اتوبوسها غیرقابل تحمل شود.
از سوی دیگر بنا به اعلام برخی از شهروندان، چند روزی است که سامانه پاسخگویی به شکایات شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه به دلیل نقص فنی دچار مشکل شده است و آنها نمیتوانند شکایات خود را درباره تخلف رانندگان اتوبوس یا مواردی همچون روشن نکردن کولرها به این سامانه اطلاع دهند.
عذرخواهی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان از شهروندان
بر اساس پیگیری خبرنگار ایمنا، سیدعباس روحانی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: طی چند هفته گذشته اختلالی در حملونقل عمومی بهوجود آمد و بهرغم گرمای هوا نتوانستیم کولر اتوبوسهای عمومی را به موقع فعال کنیم، زیرا گاز با توجه به افزایش قیمت و نوسانات قیمت ارز مورد نیاز برای شارژ کولر اتوبوسها در مقطعی نایاب شد و امکان خرید آن نبود.
وی افزود: پس از مدتی گاز شارژ کولر با افزایش ناگهانی قیمت عرضه شد، این اتفاق باعث شد حدود چند هفته بعد از آغاز فصل گرم سال، سیستم برودتی اتوبوسها را فعال کنیم که به همین جهت از مردم و رانندگان اتوبوس که در معرض فشار قرار گرفتند و شهروندان از آنها مطالبه داشتند، عذرخواهی میکنم.
شهروندان میتوانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاهها و نهادهای مسئول نیز میتوانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.
نظر شما