به گزارش ایمنا، حسن جوهری اظهار کرد: متأسفانه باور غلط سودده بودن جایگاههای سوخت سیانجی توسط مسئولان دولتی باعث شده که از حدود ۲۶۰۰ جایگاه سیانجی در کشور تنها ۱۴۰ جایگاه بخش خصوصی در این بخش شکل گیرد که این امر حاکی از عدم استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه است.
به گفته عضو انجمن سیانجی امسال هم همانند سالهای گذشته با توجه به آنالیز کارشناسی شده انجمن صنفی سیانجی و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان جهت برآورد افزایش قیمت کارشناسی توجه این شده و ۴۵ درصد افزایش آن هم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده که حدود ۴۱ درصد میشود حاکی از آن است که به درستی در این زمینه کارشناسی نشده چرا که با توجه به افزایش حقوق و دستمزدها و همچنین افزایش ۱۵۰ درصدی روغنهای داخلی و قیمت قطعات بسیاری از جایگاهداران بخش خصوصی در حوزه سیانجی در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند.
او میگوید: پیش از این مقرر شده بود که یک میلیون و چهارصد خودرو به سوخت سیانجی متصل شوند و خودروهای بخش خصوصی هم در این زمینه ورود پیدا کنند که متأسفانه هیچ خبری در این خصوص نشده است.
برخی عنوان میکنند که یکی از دلایل عدم استقبال سرمایهگذاران قطعیهای مکرر جایگاه سیانجی است که باید گفت سبد سوخت دل کشور متنوع است و دو سال گذشته هیچ قطعی گاز سیانجی در این فصل نداشتهایم و عدم استقلال به دلیل آن است که در حوزه متولی دولتی ضعیف است.
بر اساس اعلام اعضای انجمن صنفی سیانجی کشور، افزایش حقالعمل جایگاههای سیانجی باعث افزایش قیمت این سوخت برای مصرفکنندهها نمیشود و دولت این مابهالتفاوت را پرداخت خواهد کرد.
ایران هم اکنون ۱۸ درصد از ذخایر گازی را دارد و سهم سیانجی در این بخش ۳ درصد است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما