افتتاح اولین گذر غذای ایرانی در یزد با رویکرد محله محوری

شهردار یزد ضمن تاکید بر اهمیت نشاط اجتماعی و حمایت از کسب و کارهای بومی، از افتتاح اولین گذر غذای ایرانی (خوشمزه بازار یزد) در شهر میراث جهانی همزمان با ایام عید غدیر خبر داد.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی با موضوعات و محصولات مختلف رونق و پویایی خوبی در شهر ایجاد می‌کند و بر زیست شبانه شهری تأثیر مثبت دارد.

وی افزود: محل دائمی بازارچه خدمت شهرداری یزد به مجموعه‌ای چند منظوره با بازارچه‌های مختلف تبدیل شده است که رونق مشاغل خانگی، نمایش و فروش صنایع دستی و برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را نیز به همراه دارد.

شهردار یزد تصریح کرد: تمرکز بر محله محوری و جهت دهی برنامه‌های مدیریت شهری با نگاه اجتماعی و خانوادگی در راه اندازی اولین گذر غذای ایرانی یزد (خوشمزه بازار) مشهود است و در صدد هستیم این نگاه در عرصه‌های مختلف امتداد پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه خدمت شهرداری یزد و در کنار آن افتتاح مجموعه خوشمزه بازار علاوه بر اهداف فرهنگی، رویکرد اقتصادی و کارآفرینانه نیز به همراه دارد و باید سایر ظرفیت‌های محلات در مسیر کارآفرینی شهری شناسایی و با شیوه‌های نو فعال شوند.

محی الدینی ادامه داد: خوشمزه بازار و اولین گذر غذای ایرانی در شهر میراث جهانی همه هفته از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۱۹ تا ۲۴ پذیرای شهروندان است و در کنار عرضه غذاها و خوراکی‌های یزدی و ایرانی، برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا می‌شود.

کد خبر 588896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.