محمودرضا دارایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام خبر طراحی بازی گروهی «چلچلا» با هدف توسعه فرهنگ گردشگری شهری، اظهار کرد: طراحی و برگزاری برنامههای گردشگری شهری با مخاطب عمومی شهروندان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به برنامههای اجرا شده مدیریت شهری در سه ماهه نخست سال جاری، افزود: گردشگری شهری سمنان با وجود ظرفیتهای زیاد این شهر مغفول مانده است در حالی که میتواند به شیوهای مؤثر موجب پایداری هرچه بیشتر شهر شود و بیشترین تأثیر را بر توسعه پایدار اقتصادی داشته باشد.
مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: فضاهای شهری دربردارنده مراکز مهم اقتصادی، علمی، تفریحی و پزشکی در کنار جاذبههای فرهنگی، تاریخی و طبیعی هستند. میتوان گفت شهر مهمترین کانون جذب گردشگر بوده و سمنان نیز از چنین قابلیتهایی برخوردار است.
دارایی با اشاره به معرفی ۸۰ جاذبه شهری سمنان در قالب نقشه، تصریح کرد: طراحی و ساخت ماکت حجمی (چاپ سه بعدی) از محدوده و حریم شهر سمنان با رویکرد معرفی جاذبههای گردشگری شهر، اجرای برنامههای سمنانگردی با اتوبوس گردشگری در نوروز ۱۴۰۱، طراحی و برگزاری برنامههای گردشگری شهری با مخاطب شهروندان با تاکید بر مسیرهای پیادهروی در محدوده باغمحلههای هویتمند شهر تاریخی، ادامه مرمت خانه موزه آب و ادامه مطالعات پایه درخصوص مستندسازی منظر فرهنگی سمنان براساس نظام تقسیم سنتی آب، از مهمترین برنامهها در حوزه گردشگری شهری است.
وی طراحی بازی «چلچلا» با مخاطب نوجوان و جوان را موجب توسعه فرهنگ گردشگری شهری سمنان عنوان کرد و گفت: از ویژگیهای این بازی، اجرا به صورت گروهی و خانوادگی است که موجب افزایش شناخت پتانسیلها و جاذبههای گردشگری شهر سمنان میشود.
نظر شما