کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار به روسیه اختصاص داد

نخستین مرحله عملیات حمل کالا در مسیر کریدور شمال_جنوب از سوی گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با انتقال ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی کشور به مقصد روسیه کلید خورد.  

به گزارش ایمنا و به نقل از گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، این گروه با ترابری ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاس کریدور شمال_جنوب را کلید زد. کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت‌های تحت مالکیت گروه کشتی‌رانی و در راستای نقش‌آفرینی در اجرای عملیات حمل کالا در کریدور شمال- جنوب، اقدام به حمل کالاهای صادراتی کشور به روسیه با اختصاص ۳۰۰ کانتینر در فاز نخست کرده است.

با اشاره به تاکید دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب و حمل بار صادراتی ایران از طریق این کریدور به کشور روسیه، اعلام شده است که ناوگان ملی کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و برعکس، وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، در مرحله اول ۳۰۰ کانتینر اختصاصی برای حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده است که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینرها به‌طورمستمر افزایش خواهد یافت.

بر این اساس، گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی به‌منظور افزایش ظرفیت حمل‌ونقل در دریای خزر را نیز در دستور کار قرار داده است که مطابق با برنامه‌ریزی انجام گرفته به‌زودی چندین شناور به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.

روابط عمومی گروه کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالاهای مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود، اعلام کرده است که با وجود تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعال‌سازی این مسیر، طی سال‌های متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم‌اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.

کریدور شمال_جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر هفت‌هزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر، با توجه به موانع و محدودیت‌های متعدد مسیرهای ریلی و جاده‌ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود درحال‌حاضر است که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت‌های تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.

کد خبر 587345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.