غلامرضا رحیمی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در راستای ارتقای سلامت اداری در شهرداری، مقرر شد دو سامانه شفافیت و سوتزنی راهاندازی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد، لذا از ابتدای سال جدید با ایجاد زیرساختهای مورد نیاز این دو سامانه در فاز اجرایی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه از ابتدای خردادماه سال جاری سامانه سوتزنی آغاز بهکار کرد، ادامه داد: با توجه به تبلیغات سطح شهر شاهد استقبال خوب شهروندان از این طرح بودیم و با همکاری آنها در این سامانه تاکنون بازخوردهای خوبی دریافت شده است، البته با توجه به گزارشهای دریافت شده، بعضی از فرایندها در شهرداری اصلاح و از برخی همکاران توضیحات خواسته شده است و بعضی از گزارشها نیز در حال تکمیل و پیگیری است.
رئیس اداره نظارت همگانی در اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بنا به نوع گزارش مسیر رسیدگی به آن متفاوت خواهد بود، ادامه داد: این سامانه برای گزارشها و شکایات عادی شهروندان نیست، لذا لازم است شهروندان بین سامانههای ۱۳۷و پاسخگویی به شکایات و سامانه سوتزنی تفکیک قائل شوند، زیرا این سامانه فقط گزارشهایی را رسیدگی میکند که در موضوع فساد، رانت، رشوه یا موضوعی خلاف عرف اداری در شهرداری است و سایر گزارشها به قسمتهای مربوط به خود ارجاع میشود.
وی ثبت تخلفات در سامانه سوتزنی را کمک شهروندان به مدیریت شهری در راستای سلامت اداری دانست و گفت: در شهرداری اصفهان هر گونه گزارش به فراخور موضوع پیگیری میشود و شهروندان میتوانند تأثیر آن را در خدمترسانی بهتر، سریعتر و سالمتر شهرداری ببینند.
رحیمی ادامه داد: شهروندان مطمئن باشند برای هر گزارش وقت مجزا توسط خادمان آنها در شهرداری گذاشته و به آنها رسیدگی کامل میشود.
نظر شما