مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ ایکس + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی ۱۲ ایکس می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی شیائومی ۱۲ ایکس نسخه اقتصادی خانواده پرچم‌دار شیائومی و یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است. این محصول زیبایی، کیفیت ساخت عالی و خوش‌دستی را از مدل پایه خود به ارث برده است، اما از نظر سخت‌افزار تفاوت‌هایی با هم‌خانواده‌های خود دارد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی شیائومی ۱۲ ایکس می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

ابعاد گوشی شیائومی ۱۲ ایکس ۸.۲ * ۶۹.۹ * ۱۵۲.۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۶ گرم است؛ این محصول در سه رنگ خاکستری، آبی و یاسی وارد بازار می‌شود. در قسمت پایین فریم یکی از شیارهای اسپیکر، درگاه USB 2.0 Type-C، درگاه سیم‌کارت و میکروفون مکالمه تعبیه شده است. در بخش بالای فریم، اسپیکر دوم، میکروفون حذف نویز و حسگر IR جای گرفته‌اند. قسمت راست گوشی کلیدهای پاور و تنظیم صدا وجود دارد در حالی که سمت چپ فریم کاملاً خالی است.

صفحه‌نمایش گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

گوشی شیائومی ۱۲ ایکس دارای صفحه‌نمایش ۶.۲۸ اینچی OLED با رزولوشن FHD یا ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل است. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند؛ البته به صورت تطبیقی و بر اساس محتوا، بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز جابه‌جا می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. گوشی شیائومی ۱۲ ایکس برای نمایش محتوا HDR از استانداردهای Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر این محصول سه پروفایل رنگی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد، پروفایل‌های Vivid و Saturated در فضای رنگی وسیع‌تر DCI P3 و پروفایل رنگی Original Color در فضای sRGB تعریف شده‌اند. اسپیکرهای گوشی شیائومی ۱۲ ایکس به صورت کاملاً متقارن در قسمت‌های بالا و پایین فریم قرار گرفته‌اند؛ این اسپیکرها از نظر حجم صدا و دقت، عملکرد بسیار خوبی دارند و از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

دوربین شیائومی ۱۲ ایکس

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی شیائومی ۱۲ ایکس تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو پنج مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از لنزی عریض با گشودگی دیافراگم f/1.9 و فاصله کنونی ۲۶ میلی‌متر بهره می‌برد و به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده است. درحالی که دوربین فوق عریض از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند و زاویه دید ۱۲۳ درجه را پوشش می‌دهد. دوربین ماکرو نیز عکس‌های ماکرو را با استفاده از حسگر S5K5E9 سامسونگ به ثبت می‌رساند. دوربین سلفی این گوشی نیز از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر بهره می‌برد.

سخت‌افزار گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

گوشی شیائومی ۱۲ ایکس از تراشه پرچم‌دار و قدرتمند Snapdragon 870 5G کوالکام استفاده می‌کند که با لیتوگرافی هفت نانومتری TSMC تولید می‌شود. این تراشه در بخش CPU از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند که به سه خوشه تقسیم شده است. یک هسته قدرتمند Cortex-A77 در فرکانس بیشینه ۳.۲ گیگاهرتزی، سه هسته میانی Cortex-A77 در فرکانس بیشینه ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 در فرکانس بیشینه ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کند. ماژول Adreno 650 پردازش‌های گرافیکی را در فرکانس ۶۷۰ مگاهرتز به انجام می‌رساند. گوشی شیائومی ۱۲ ایکس در نسخه‌هایی با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. رم این گوشی از نوع LPDDR5 حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 است.

نرم‌افزار شیائومی ۱۲ ایکس

گوشی شیائومی ۱۲ ایکس با استفاده از رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۱ وارد بازار شده است. البته درحال‌حاضر به‌روزرسانی اندروید ۱۲ در مناطق اروپا و چین برای این گوشی عرضه شده است و احتمالاً به زودی برای دیگر مناطق نیز منتشر می‌شود.

باتری گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

انرژی مورد نیاز گوشی شیائومی ۱۲ ایکس با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود، این محصول از شارژر بسیار سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند که قادر است در مدت زمان ۳۹ دقیقه شارژ باتری را از صفر تا صد شارژ کند. در شرایط پخش ویدئو، باتری گوشی شیائومی ۱۲ ایکس حدوداً ۱۲ ساعت و نیم شارژدهی دارد که چهار ساعت کمتر از S21 FE و هفت ساعت و نیم کمتر از S22 است.

مزایای گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

  • طراحی مدرن
  • وزن و ابعاد ایده‌آل
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتز OLED با نرخ نوسازی تطبیقی
  • تراشه پایدار و پرقدرت
  • پشتیبانی از شارژ سریع

معایب گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

عملکرد ناپایدار دوربین در شرایط مختلف

قیمت گوشی شیائومی ۱۲ ایکس

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، با توجه به تنوع حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین ۱۴ میلیون تا ۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 582642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.