به گزارش ایمنا، «محمد برزگری» اظهار کرد: اگر فردی در مراجعه به مرکزی، کارت بانکی ارائه کرد، ولی آن مرکز از استفاده کارتخوان امتناع کرد و از او درخواست انتقال با کارت را داشت، میتواند این موضوع را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند.
وی افزود: مردم میتوانند در سراسر کشور با شماره ۱۵۲۶، مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور، شکایات، پیشنهادها و سوالات مالیاتی خود را مطرح کنند و این سازمان بهسرعت موارد را پیگیری میکند.
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با اشاره به قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان، گفت: بر اساس این قانون، بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدام کند و با ایجاد تناظر بین آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی بنگاهها به هر یک از پایانههای فروش، شناسه یکتا اختصاص دهد.
برزگری ادامه داد: اکنون تفکیک حسابهای تجاری از شخصی از خردادماه امسال آغاز شده است؛ در همین راستا مودیانی که میخواهند اظهارنامه مالیاتی پر کنند، باید در فرم مربوطه شماره شبای حساب مرتبط به فعالیت تجاری را نیز اعلام کند.
وی افزود: سازمان امور مالیاتی حسابهای تجاری را به بانک مرکزی اعلام میکند، پس از تأیید این بانک، آن حساب بهعنوان حساب تجاری فرد لحاظ و به پرونده مالیاتی آن الصاق میشود.
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: حسابهای غیرتجاری یا شخصی مودیان نیز بهصورت متناوب از سوی بانک مرکزی مورد پایش قرار میگیرد که بهصورت سیستمی، فعالیت شغلی صاحب حساب با واریزیها بررسی میشود. اگر حساب جزو تجاری نباشد در صورت تأیید مشکوک بودن واریزیها به سازمان امور مالیاتی اعلام میشود که فرد باید مستندات ارائه دهد و در غیر این صورت باید جرایم مبارزه با پولشویی و مالیاتی را پرداخت کند.
منبع: ایرنا
نظر شما