در شهرستان اردستان ۲۹کانون فرهنگی و هنری فعالیت دارد

خبرگزاری ایمنا: ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: در شهرستان اردستان ۲۹کانون فرهنگی و هنری فعالیت دارد که از این تعداد ۱۳کانون در روستاهای شهرستان استقرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اردستان، فضل الله بصیرت در آیین نکوداشت نوزدهمین سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد، با اشاره به فعالیت ۲۹کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان اردستان، اظهار داشت: از این تعداد ۱۳کانون در روستاهای شهرستان قرار دارند. 
وی به توجه ویژه دولت های نهم و دهم به کانون های فرهنگی و
هنری مساجد اشاره کرد و بیان داشت: در مساجد شهرستان اردستان ۱۲باب کتابخانه فعال وجود دارد که ۲۰هزار عنوان کتاب بصورت رایگان به این کتابخانه ها اهدا شده است. 
بصیرت با بیان اینکه تا کنون مبلغ ۴۰۸ میلیون ریال برای تجهیز و انجام کارهای فرهنگی و هنری به کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان پرداخت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در ۳۶مسجد سطح شهرستان اردستان طرح تلاوت نور در حال اجرا است و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نیز امسال به همین منظور ۲هزار جلد قرآن به مساجد شهرستان اهدا کرده است.
همچنین حجت الاسلام عسگری امام جمعه زواره با بیان اینکه مساجدت پایگاه حکومت ائمه بوده اند، خاطرنشان کرد: باید با
مدیریت قوی توسط ائمه جماعت مساجد تمام امور دینی را در مساجد انجام داد.
وی با انتقاد از دولت در مورد تخصیص اعتبارات فرهنگی افزود: در سفرهای استانی بودجه نسبتا خوبی به امور فرهنگی اختصاص یافته اما این بودجه تاکنون محقق نشده و در حد شعار باقی مانده است.
امام جمعه زواره از عدم همکاری سازمان تبلیغات با روحانیون طرح هجرت انتقاد کرد و گفت: باید حمایت همه جانبه ای از این روحانیون بعمل آید چرا که متاسفانه تاکنون چنین نبوده است.
عسگری خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به کانون های فرهنگی و هنری مساجد شد و تصریح کرد: باید در راستای تقویت و حمایت همه جانبه از این کانون ها حرکت کرد چرا که کانون های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۵نفر از ائمه جماعت مساجد و مدیران برتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان با اهداء لوح و جوایزی تقدیر شد.

کد خبر 57560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.