به گزارش ایمنا، حجتالله عبدالملکی در مصاحبه با بخش خبری ۲۱ درباره دستور رئیسجمهور در زمینه واریز یارانه به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدید نظر در دهکبندی فعلی هستند، اظهار کرد: پیرو دستور امروز رئیسجمهور، همه افرادی که تا فروردینماه یارانه دریافت میکردند، اما به دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آنها حذف شده بود و درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آنها از حدود دو، سه ساعت قبل در اختیار سازمان هدفمندی یارانهها قرار گرفت.
وی افزود: سازمان هدفمندی یارانهها نسبت به واریز یک ماه کمک معیشت برای این افراد اقدام خواهد کرد، و البته این مبلغ مسکوت خواهد ماند تا ظرف یک ماه که رئیسجمهور دستور دادند بررسی نهایی درباره وضعیت دهک آنها انجام شود و کسانی که استحقاق آنها تأیید شود، به این معنی که مشمول ۹ دهک قرار گیرند، این مبلغ برای آنها آزاد میشود و میتوانند آن را برداشت کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان لازم برای بررسی شکایات مردم گفت: این کار الان در حال بررسی است و به دلیل این که ما بانکهای اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی این خانوادهها باید در همه این بانکها باید مجدداً مورد برسی قرار گیرد و به طور طبیعی فرصتی برای انجام این کار مورد نیاز است و به همین جهت رئیس جمهور از ما خواست که ظرف یک ماه این بررسیها انجام شود.
عبدالملکی افزود: در جریان این بررسی، تعاملی با سرپرستان خانوادههایی که تقاضای تجدید نظر دادهاند صورت خواهد گرفت و ظرف چند روز آینده پیامکی برای آنها ارسال و خواسته میشود که مجدداً به سایت مراجعه کنند و نسبت به هر کدام از بندها که اعتراض داشتند، مشخصاً در آنجا ثبت کنند و این فرآیند رفت و برگشتی و تعامل بین همکاران وزارت تعاون و سامانه با عزیزانی که درخواست تجدید نظر دادهاند، در نهایت جمعبندی خواهد شد که عضو ۹ دهک هستند یا خیر.
وی گفت: در صورتی که عضو ۹ دهک تشخیص داده شوند، ظرف همین یک ماه اجازه برداشت مبلغ واریز شده را خواهند داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دو درگاه برای ثبت درخواست تجدید نظر وجود دارد. یک درگاه سامانه حمایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و درگاه دیگر شماره تلفن گویا به شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که عزیزان میتوانند با تماس با این شماره تلفن کد ملی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنند و به فرد به فرد اعلام میشود که در چه دهکی قرار دارد و اینکه آیا برای ایشان مبلغی واریز شده است یا خیر؛ و در این تماس تلفنی از فرد خواسته میشود که اگر تجدید نظر دارد دکمه مورد نظر را بزند و با این کار تلفن گویا اعلام خواهد کرد که درخواست تجدید نظر ثبت شده است و پیامکی هم برای سرپرست خانواده مبنی بر انجام ثبت درخواست ارسال میشود.
عبدالملکی گفت: این دو درگاه همچنان فعال هست و عزیزانی که فکر میکنند ذیحق هستند و باید بررسی مجدد شود، میتوانند مراجعه کنند و درخواست تجدید نظر دهند.
منبع: تسنیم
نظر شما