مهدی نصیری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حملونقل از دغدغههای بسیار مهم و اصلی کلانشهرهای کشور از جمله شیراز است و ارتقای ناوگان حملونقل عمومی بهصورت کیفی و کمی باید دنبال شود، زیرا تقویت ناوگان حملونقل عمومی با کاهش آلایندگی هوا، تعداد سفرهای تک نفره، ترافیک و تسهیل عبور و مرور خواهد بود.
وی با بیان اینکه اتوبوسهای گازوئیلی فقط ۱۰ سال عمر مفید دارند گفت: در تلاش هستیم هرچه زودتر اتوبوسهای برقی با عمر مفید ۲۰ ساله خریداری شود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوریهای نوین و اطلاعات شورای شهر اسلامی شیراز اضافه کرد: توجه به اتوبوس برقی علاوه بر عمر مفید بیشتری که دارد باعث میشود آلاینده کمتری نیز تولید شود، ضمن اینکه سیستم سرمایش و گرمایش آن نیز نسبت به اتوبوسهای دیزلی بهتر است و سبب میشود مسافران و شهروندان راحت تر جابجا شوند.
وی با بیان اینکه دادههای این اتوبوسها به صورت بر خط به مرکز مانیتورینگ یا پایش اتوبوس منتقل میشود که باعث مدیریت بهتر سفر میشود افزود: در موضوع حملونقل و ترافیک در شیراز اگر کنترل، مراقبت و اقدامات لازم صورت نگیرد، با این افزایش تعداد خودروهای شخصی آلودگی هوا به حد بحرانی خواهد رسید و وجود داده سنسورها بهصورت برخط حرکت به سمت سازمان داده محور در حوزه حمل و نقل تسهیل میشود.
نصیری گفت: بهجای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش خواهیم کرد که نوسازی ناوگان عملیاتی شود و نمونه اتوبوس برقی ۱۲ متری شرکت شتاب طی تفاهم نامه چهار جانبه شهرداری شیراز، شرکت مپنا، شرکت ماهان و شرکت شتاب برای مدت یک ماه بهصورت آزمایشی در شهر شیراز تردد خواهد داشت تا تستهای لازم را گذارنده و در صورت موفقیت نتایج حاصله طی تشریفات قانونی قراردادی در این خصوص منعقد خواهد شد.
نظر شما