اشاعه فرهنگ صلح و سازش با افتتاح شعبه صلح یاری ویژه بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: شعبه صلح یاری ویژه شهرداری در راستای اشاعه فرهنگ صلح و سازش در میان اقشار جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی امروز _چهارشنبه، بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح اولین شعبه صلح یاری ویژه شهرداری بندرعباس که با حضور معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مدیران شهرداری بندرعباس برگزار شد، ضمن قدردانی از ریاست دادگستری استان هرمزگان در تدبیر و مدیریت خوب و راه‌اندازی شعبه صلح یاری ویژه در شهرداری، اظهار کرد: راه‌اندازی این شعبه با هدف تسریع در حل مشکلات مردم که به شهرداری و حوزه‌های مختلف آن همچون ساخت‌وساز و پروانه‌های ساختمانی مربوط می‌شود کمک بزرگی می‌کند.

وی افزود: مجموعه حقوقی قلب تپنده هر سازمانی محسوب می‌شود و اگر هر سازمان از نظر حقوقی قوی باشد، بی‌شک رشد خواهد کرد.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: اشاعه صبر، صلح و سازش، بخشایش و رضایت منشأ خیر و برکت برای شهروندان در شهر بندرعباس و عامل جلوگیری از ورود پرونده به دستگاه‌های قضائی است.

وی گفت: مجموعه قضائی استان هرمزگان برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به شهرداری ارتباط و همکاری تنگاتنگی با شهرداری بندرعباس دارد.

مظفر حمزه‌ای‌ماشاری، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این آیین، اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه صلح و سازش در فرهنگ و عرف جامعه و همچنین تاکید مسئولان قوه قضائیه، در سراسر کشور، نسبت به گذشته تلاش زیادی در جهت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل پرونده‌های قضائی انجام شده است.

وی گفت: ستاد صلح یاری شهرداری بندرعباس در راستای کاهش مشکلات شهروندان و جلوگیری از ورود پرونده به مراجع قضائی راه‌اندازی شده است، همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش میان تمام اقشار جامعه از اهداف این طرح است.

معاون قضائی دادگستری استان هرمزگان افزود: ساخت‌وسازها، مالکیت و موضوعاتی از این قبیل در شعبه ویژه شهرداری بندرعباس رسیدگی می‌شود.

وی با قدردانی از شهردار بندرعباس در راستای راه‌اندازی شعبه صلح یاری در شهرداری، گفت: افتتاح این شعبه در شهرداری نیز اقدامی قابل تقدیر است و از این اقدام خوب حمایت می‌کنیم که امیدواریم با همت شهردار بندرعباس بتوانیم شعبه‌ای دیگر در غرب این شهر راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این آیین، احکام اعضای شعبه صلح یاری در شهرداری با امضای رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اهدا شد.

کد خبر 574432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.