سرهنگ محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص ایمنی خودروها اظهار کرد: هنگام صحبت از ایمنی خودرو، تنها ایمنی پس از وقوع تصادف -که البته اهمیت بسیار دارد-، مدنظر نیست.
وی افزود: خودروهایی که در زمان انجام عکسالعمل راننده برای پرهیز از تصادف در مواجهه با خطر، سیستمهای ترمز، فرمان، تعلیق و حداقل استانداردهای لازم را ندارند، نه تنها به راننده کمک نمیکنند، بلکه وقوع تصادف را تسهیل میکنند؛ چنین خودروهایی بیشتر باید مدنظر خودروسازان برای ارتقای ایمنی باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: هنگامی که خریدار هزینه ترمز ضدقفل، کیسه هوا و در واقع هزینههای خودروی روز دنیا را پرداخت میکند، بیانصافی است که هنگام نیاز به استفاده، این تجهیزات کارایی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه وجود تجهیزات و بالا بودن ایمنی خودرو قبل از زمان وقوع حادثه، تأثیر بسزایی در کاهش حوادث و تصادفات دارد، خاطرنشان کرد: چرا خودروهای استاندارد دنیا با وجود سرعت بیشتر در همین جادهها با همین رانندگان واژگون نمیشوند یا به ندرت دچار واژگونی میشوند؟ قطعاً این موضوع اثر توجه به ایمنی است.
نظر شما