به گزارش ایمنا، «سیدجواد ساداتینژاد» در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین وزارتخانه، اظهار کرد: در همه ابعاد و موضوعاتی که وزارت جهاد کشاورزی با آن سروکار دارد، رسانه و تبیین رسانهای نقش نخست و محوری ایفا میکند.
وی افزود: حوزه امنیت غذا در کشور به قرارگاه جهاد تبیین و رسانه نیاز دارد و جهاد تبیین باید در همه ابعاد بخش کشاورزی در حرکت باشد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش رسانهها در تنظیم بازار، خاطرنشان کرد: نقش رسانه در کاهش یا تعدیل مصرف کالا و عبور از بحرانهای کوتاهمدت مهم است و در غرب، رسانهها بازار را در شرایط بحران از طریق تشویق مردم در مصرف یا کاهش مصرف یک کالا، تنظیم میکنند.
وی اتصال تولید با بازار محصولات کشاورزی در ابتدای کار دولت سیزدهم را پس از ۶۰ سال، دستاوردی بزرگ دانست و گفت: تولید بدون بازار معنی ندارد و در گذشته از روی عمد این دو حوزه را از هم تفکیک کرده بودند.
ساداتینژاد تصریح کرد: یکپارچگی زنجیره و فرماندهی واحد در حوزه امنیت غذا از تولید تا فرآوری، توزیع، مصرف، صادرات و سلامت محصولات کشاورزی نتیجهبخش بوده و هر چهقدر پیش برویم و بر کار مسلطتر شویم، میتوانیم شرایط مطلوبتری را در حوزه زنجیره ارزش ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از پارامترها در تعریف امنیت غذایی، سلامت محصولات کشاورزی است، تاکید کرد: در این راستا حرکت میکنیم و سازوکاری ایجاد کردهایم که طی چهار سال، این سازوکار میتواند ریشه کند و سلامت محصولات و غذا را بهبود ببخشد.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با اقدامات و برنامهریزیهای صورت گرفته، ارزشهای بیشتری از حوزه سلامت محصولات کشاورزی را در زنجیره غذا خواهیم دید.
وی با بیان اینکه قصد داریم روشهای دانشبنیان را در زنجیره غذا وارد کنیم، اظهار کرد: ترویج باید در میانه میدان باشد و مروجان برای انتقال یافتهها و بیان شیوههای جدید در تمام ایام سال به ویژه در فصل کشت باید در کنار کشاورزان قرار داشته باشند.
ساداتینژاد بر راهاندازی کاروان ترویج در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ترویج یکی از ستونهای جهاد تبیین است. امیدواریم در کشور یک نهضت در حوزه تولید، سلامت و ارزانسازی غذا ایجاد شود تا مردم در ارتباط با حوزه غذا احساس آرامش کنند.
منبع: مهر
نظر شما