به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمجتبی هاشمی با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارت و ارزیابی از روند آموزشهای حضوری، اظهار کرد: در نخستین روز از بازگشایی مدارس، ناظران حوزههای ستادی و همچنین استانی و شهرستانی از ۱۰ هزار و ۵۸۵ واحد آموزشی بازدید و بر روند آغاز آموزشهای حضوری در مدارس نظارت کردند.
وی با اشاره به اهمیت بازگشت مدارس به آموزشهای حضوری که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا انجام شد، افزود: بر اساس تاکید وزیر آموزش و پرورش، بر اجرای مطلوب فرآیند بازگشایی مدارس، پس از هماهنگیهای لازم در سطوح مختلف ستاد، استان و مناطق و شهرستانها، که با برگزاری جلسات تخصصی و تهیه شاخصهای ارزیابی مدارس صورت گرفت؛ طرح نظارت و ارزیابی بر فعالیتهای مدارس از چهاردهم فروردین آغاز شد.
سرپرست ادارهکل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از تعامل ارزنده و فضای همدلی و همکاری ایجاد شده بین اولیای دانشآموزان و مدارس و همچنین درک ضرورتهای تربیتی و آموزشی از سوی خانوادهها و با تقدیر از تلاشهای کادر اجرایی مدارس و معلمان در ایام تعطیلی در راستای آمادهسازی مدارس جهت حضور دانش آموزان، تصریح کرد: شاخصهای نظارت بر فعالیتهای حضوری آموزشی و پرورشی ایمن در مدرسه، در قالب ۲۳ عنوان تهیه و با همکاری معاونتهای ذیربط و مشارکت ناظرین؛ کشوری، استانی و منطقهای آغاز شده است.
وی ادامه داد: در نخستین روز اجرای طرح، تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۵ بازدید انجام و در سامانه نظارت و بازرسی وزارت آموزش و پرورش ثبت شد لذا اطلاعات حاصل از تحلیل نتایج جهت شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف و شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی برای ایجاد راهبردهای جدید در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.
هاشمی گفت: در راستای کیفیت بخشی به اجرای طرح، عملیات نظارت و بازرسی تخصصی در سطح مدارس همچنان با مشارکت همه ارکان مؤثر به صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایمنا، به صورت موردی اگر گزارشی از نهادهای مختلف، خانوادهها و یا مردم در خصوص آموزش و پرورش ارائه شود، سازمان عملکرد پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به آن رسیدگی میکند و امر نظارت را انجام میدهد.
نظر شما