علی باقری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در محلات هدف منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، اقدامات مناسبی از جمله احداث خیابانها، تعریض گذرها، اجرای پارکها، ساخت فرهنگسرا و ورزشگاه و خدمات مختلف دیگر ارائه شده است که تا حد زیادی از میزان مشکلات بکاهد و شرایط بهتری را فراهم کند.
وی اضافه کرد: از جمله اقدامات مؤثر در اثربخشی طرحها و برنامهها، مشارکت ذینفعان در تصمیمگیری و اولویتبندی محلات است که این فضا در این منطقه بهطور وسیعی فراهم شده است و میتوان از مصادیق آن حضور در جمعهای مردمی، محلات و مساجد، دیدار و گفتوگو و شنیدن دغدغهها و خواستههای شهروندان، دریافت نظرات آنها و شبکه محلات را از زمان بروز کرونا در این منطقه دانست.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یک ارتباط مؤثر و دوسویه بین مردم و مسئولان این منطقه ایجاد شده است که نتایجی همچون افزایش همکاری و مشارکت شهروندان و حس تعلق به محله و شهرداری و اعتمادسازی در پی داشته است.
وی با بیان اینکه در راستای اعتمادسازی بیشتر و جلب مشارکت ذینفعان، لازم است شهرداریها به سمت شفافسازی فرآیندها، اقدامات و تصمیمگیریها حرکت کنند و مردم را محرم خود بدانند، ادامه داد: شهرداریها باید هرگونه مشکلی را با شهروندان در میان بگذارند و از آنها در جهت حل آنها کمک بگیرند و نسبت به آگاهیبخشی و افزایش میزان آگاهی شهروندان در خصوص موضوعات شهری، قوانین و ضوابط تلاش کنند و امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را به سادگی فراهم کنند.
باقری تصریح کرد: با راهاندازی سامانههای مختلف از جمله "سامانه یکپارچه درآمد و شهرسازی" که امکان دسترسی شهروندان به اطلاعات املاک، طرحهای تفصیلی، محاسبات و تراکم را میسر کرد، دست دلالان و کلاهبرداران تا حد زیادی از این موضوعات کوتاه شده است تا این شیادان نتوانند از خلأ اطلاعاتی مردم استفاده کنند.
نظر شما