به گزارش ایمنا، اسماعیل حسینزهی، با اشاره به بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جادهای در ایام نوروز، اظهار کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی، وضعیت آسفالت جادهها و وضعیت نامساعد راههای مواصلاتی از جمله عوامل مؤثر در بالا بودن آمار تصادفات جادهای است. بنده در مراسم تشییع جنازه خانوادهای شرکت کردم که شش نفر از اعضای خود را در تصادف از دست داده بود. متأسفانه در حوزه انتخابیه بنده هیچ آزادراهی تاکنون احداث نشده و اجرای بزرگراهها نیز کمتر از ۱۰ درصد محقق شده است. امروز بیشتر جادهها در استان سیستان و بلوچستان دو طرفه است که با بیشترین حجم ترافیک و تصادفات مواجه هستیم.
جادههای مرگ!
وی در ادامه اظهار کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی و وضعیت نامساعد راههای مواصلاتی از عوامل مؤثر در بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جادهای است متأسفانه ماشینهای تولید داخل نیز از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و بارها از تریبونها مختلف به این موضوع اشاره شده است. بحث بعدی وضعیت جادههای مواصلاتی است.، جادههایی که در گذشته در استان سیستان و بلوچستان یا سایر استانهای کم برخوردار ساخته شده است شاید به عنوان راههای فرعی بوده اما امروز در حال تبدیل شدن به راه اصلی هستند. اکثر جادههای استان سیستان و بلوچستان به خصوص راههای مواصلاتی از مرکز به جنوب استان معروف به جاده مرگ هستند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید برای استانداردسازی راههای مواصلاتی تلاش ویژهای داشته باشد. اگر خسارتی که سالیانه بیمهها بابت تصادفات جادهای پرداخت میکنند را بسنجیم بعضاً بیشتر از آن چیزی است که ما در طول چند سال برای ساخت جادهها و راههای مواصلاتی سرمایه گذاری میکنیم.
وی تاکید کرد: نیاز است که دولت به صورت کارشناسانه این موضوع را دنبال کند، بیشترین تلفات در تصادفات جادهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان است، باید دولت توجه ویژهای به وضعیت راههای مواصلاتی در استان سیستان و بلوچستان و سایر استانهای کم برخوردار و پرتردد داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظر شما