به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «ایب کریستنسن» در بیستونهم نوامبر سال ۱۹۵۱ در منطقه مسکونی گرینستد به دنیا آمد و در دوران جوانی در صنعت ساختوساز مشغول به کار شد. وی در سال ۱۹۹۷ به عنوان کاندید شورای شهر ثبتنام کرد و برگزیده شد. کریستنسن، در سال ۲۰۰۱ شهردار گرینستد شد تا اینکه در سال ۲۰۰۷، مدیریت شهر بیلوند را به عهده گرفت.
کریستنسن از همان ابتدای آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار بیلوند، اقدامات زیادی را در راستای افزایش رفاه کودکان انجام داده و توانسته است شهر را به پایتخت کودکان در دانمارک تبدیل کند. نکته جالب توجه اینکه بیلوند میزبان بهترین کمپانیهای خلاق اروپایی است، ضمن اینکه از توریست پذیرترین شهرهای دانمارک نیز به حساب میآید و فضاهای زیادی را برای سرگرمی و نشاط کودکان در بر گرفته است.
کریستنسن مدعی شده که از همان ابتدای آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار، کودکان را در پیادهسازی پروژههای شهری، خواه در زمینه طراحی سازهها و زیرساختها یا دموکراسی سهیم کرده است و باور دارد که طی دوران مدیریت او، مشارکت کودکان نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی بیلوند ایفا کرده است. کریستنسن علت این امر را برخورداری کودکان از حس کنجکاوی بیشتر دانسته است و چنین استدلال میکند که خلاقیت کودکان به مدیران شهری در تشخیص نقصهای شهری و تلاش برای بهبود آنها سهیم بوده است. جالب است بدانید که اقدامات دوستدار کودک کریستنسن را مورد توجه قرار گرفته است و بیلوند به عنوان بهترین شهر دوستدار کودک یونیسف و دانمارک معرفی شده است.
ایده "بیلوند؛ پایتخت کودکان دانمارک" در سال ۲۰۱۰ مطرح شد و مدیران از ژوئیه سال ۲۰۱۱، اقدامات خود را برای ایجاد کمپانی پایتخت کودکان آغاز کردند. هدف مدیران از احداث این کمپانی، تبدیل بیلوند به بهترین شهر دوستدار کودکان و خانوادههای دارای فرزند بوده است که به نظر میرسد، تاکنون دستاوردهای مثبتی در این راستا حاصل شده است. ا
یب کریستنسن بر این باور است که ایجاد شهر دوستدار کودک به پرورش نسلهایی قدرتمند و خلاق منجر میشود که میتواند به سهم خود در بهبود کیفیت زندگی بیلوند در دهههای آینده کمک زیادی بکند چرا که کودکان امروز، مدیریت شهرهای آینده را در دست دارند و توانمندسازی هر چه بیشتر امروز، پیامدهای مثبت زیادی را در آینده برای شهرها به ارمغان میآورد.
از دیگر اهداف شهردار بیلوند در راستای ایجاد بهترین شهر دوستدار کودکان نهتنها جلوگیری از کاهش جمعیت است بلکه کریستنسن در نظر دارد از طریق بهبود کیفیت زندگی برای کودکان، خانوادههای دارای فرزند را نیز از سایر شهرهای کشور و حتی جهان به سمت بیلوند جذب کند. در واقع، شهردار قصد دارد از بیلوند، شهری بسیار جذاب برای زندگی، کار و سرگرمی ایجاد کند تا حتی رونق گردشگری را به طور قابل توجهی برای آن به ارمغان بیاورد.
در مورد شیوع بیماری کووید -۱۹، بیلوند نیز مانند سایر نقاط دنیا زیانهای جبران ناپذیری را تجربه کرد، با این حال مدیران از همان ابتدا تلاش کردند سرمایهگذاریهای خود را در حمایت از افراد آسیبپذیر افزایش دهند. علاوه بر این، یک کمپین تحت عنوان "از بیلوند بازدید کنید" در شهر ایجاد شده که وضعیت گردشگری را بهبود بخشیده است، ضمن اینکه در جذب مردم سراسر کشور برای بازدید از بیلوند نقش مهمی ایفا کرده است. علاوه بر این، کریستنسن صنعتگران شهر را تحت حمایت خود در آورده است تا از این طریق، اثرات رکود اقتصادی ناشی از کرونا بر زندگی مردم و شهر را به حداقل برساند که به نظر میرسد در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. نرخ واکسیناسیون بیلوند نسبت به اغلب شهرهای دیگر دانمارک بالاتر است و بسیاری از ساکنان آن، دوز سوم واکسن را دریافت کردهاند.
کریستنسن بر این باور است که مدیران شهری باید اهدافی بلندپروازانه را در سر بپرورانند که حتی غیرواقعی به نظر میرسد. این امر باعث میشود، دسترسی به اغلب اهداف امکانپذیر شود چرا که اهداف بزرگ، مدیران را به اتخاذ رویکردهای خلاق و جلوگیری از سهلانگاری سوق میدهد. وی استدلال میکند که اگرچه تبدیل بیلوند به بهترین شهر دوستدار کودک جهان، کمی بلندپروازانه به نظر میرسد، با این حال اتخاذ چنین رویکردی مدیران را مجبور به اعمال اقدامات کارآمد میکند و در نهایت، رسیدن به هدف حتمی میشود. در واقع، زمانی که هدف ذکر شده مقرر شود، اقدامات برای تحقق آن، شکل دائمی به خود میگیرد که این امر به سهم خود میتواند بهبود کیفیت زندگی را برای کودکان و خانوادههای دارای فرزند به ارمغان آورد.
نظر شما