به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این اتوبوس از مسیر بوداپست به حومه شهر وچیش حرکت میکند و مقامات طی مدت برقراری این خط اتوبوس، اطلاعاتی در مورد استفاده روزمره از آن جمعآوری خواهند کرد.
این مسیر توسط آژانس توسعه و حرکت سبز مجارستان ایجاد شده است و دارای یک اتوبوس سبز هیدروژنی خواهد بود که شهروندان میتوانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.
خودروهای هیدروژنی در مقایسه با گزینههای الکتریکی معمولی، طیف وسیعی از مزایا را ارائه میکنند و کاملاً قابل مقایسه با همتایان خود با سوخت فسیلی هستند؛ با وجود تفاوت جزئی قیمت، هیدروژن آلودگی کمتری نسبت به سوختهای فسیلی دارد.
بهطور دقیقتر، اگر هیدروژن با منابع تجدیدپذیر تولید شود، میتواند انتشار صفر داشته باشد؛ چراکه سلولهای سوختی هیدروژنی با استفاده از الکترولیز، برق تولید میکنند و تنها محصول خروجی آب است.
به گفته اشتاینر، بخش حملونقل، یکپنجم انتشار CO2 را در مجارستان تشکیل میدهد و به همین دلیل است که دولت باید راهحلهای جدی را برای کاهش کربن اجرا کند.
استراتژی ملی هیدروژن با هدف پذیرش گستردهتر فناوری جدید در ژوئن ۲۰۲۲، توسط دولت به تصویب رسید. این طرح خواستار توسعه سریع ظرفیتهای تولید با ۱۶ هزار تن هیدروژن بدون کربن، ۲۰ هزار تن هیدروژن کم کربن و ۲۴۰ مگاوات ظرفیت الکترولیز تا سال ۲۰۳۰ است.
مجارستانیها همچنین قصد دارند از هیدروژن در بخشهای سنتی وابسته به سوخت فسیلی مانند نیروگاهها و همچنین در ارتش استفاده کنند.
نظر شما