به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تهران، مهدی اسماعیل بگی اظهار کرد: آئیننامه خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل تاکسی از سوی هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شده و اگر چه بر اساس آن فرایند اسقاط و تعیین قیمت لاشه خودروی فرسوده در کشور نیز تحت نظارت عالی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته است، اما مطالبه عمومی برای افزایش ارزش اسقاط تاکسی، تنها متوجه سازمان تاکسیرانی شده است، در حالی که ما در این زمینه هیچگونه اختیاری نداریم.
وی افزود: متأسفانه به دلیل مسامحه گسترده نهادها و سازمانهای ذیربط، سازمان تاکسیرانی لاجرم، عهدهدار پاسخگویی تمامی ضعفهای مشهود در فرآیند نوسازی تاکسیهای فرسوده شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به ارزش پایین اسقاط تاکسیهای فرسوده در مقایسه با افزایش مستمر قیمت خودرو و قطعات یدکی، گفت: علیرغم پیگیریهای متعدد و مستمر و پس از عدم حصول نتیجه، با توجه به مطالبات پرشمار و مکرر تاکسیرانان در زمینه تعیین قیمت عادلانه ارزش اسقاط خودروهای فرسوده، به ناچار خود به طور مستقیم وارد مذاکره با مدیران مراکز اسقاط فعال شهر تهران شدیم.
وی افزود: پس از افزایش قیمت آذرماه و وارد شدن فشار مضاعف به تاکسیرانان دخیل در فرآیند نوسازی، در جلسات مستمر با مدیران مراکز اسقاط، کاهش شدید توانمندی مالی تاکسیرانان تهرانی برای تأمین مابهالتفاوت قیمت قدیم و جدید تاکسیهای تولیدی ایران خودرو را ترسیم کردیم تا بتوانیم با توجه به شرایط حاکم، به راهکاری مؤثر دست یابیم.
اسماعیل بگی گفت: افزایش ۵۰ میلیون ریالی ارزش اسقاط تاکسیهای فرسوده در نتیجه پیگیریهای سازمان طی ماههای اخیر و همچنین استمرار این مطالبه از سوی سازمان و به نمایندگی از مالکان تاکسیهای فرسوده شهر تهران، از مسئولان نهادها و سازمانهای ذیربط فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی، درخواست میکنیم با اقدامهای دغدغهمند و مجدانه خود، این قشر خدوم و کم بضاعت از نظر اقتصادی را یاری کنند.
نظر شما