محمد فرخزاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توجه به اشتغالزایی مولد و کارآفرینی، اظهار کرد: مدیریت شهری یکی از تسهیلگران حمایت از اشتغال مولد، کارآفرینی و حمایت از اقشار مختلف به ویژه کمبرخوردار و تأثیرگذار در ارتقای ظرفیتهای تولید ناخالص داخلی در سطح کشور است.
وی افزود: حمایت از بازارچهها و نمایشگاه دستساختههای صنایع دستی و هنری در سطح شهر از سیاستهای مهم شورا و شهرداری در راستای توجه به اقشار کمبرخوردار و عاملی اصلی در ایجاد حرکتهای اقتصادی در مقیاس کسبوکارهای خانوادگی و کوچک است.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به لزوم ایجاد پیوستگی بین نسلی، ادامه داد: این رویدادها باعث معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی و هنرهای دارای قدمت و برخی از دستساختههای هنر معاصر میشود که لازمه پیوستگی بین نسلی است.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه نقش مشوق برای قرار گرفتن محصولات فرهنگی و هنری در سبد خانوار است و از طرفی خیل عظیمی از هنرمندان را میتواند تحت پوشش قرار دهد؛ به این معنی که وقتی از دستساختها و صنایع هنر حمایت شود، قطعاً عدهای علاقهمند به فراگیری آموزش، وارد حوزههای هنری میشوند.
فرخزاده با بیان اینکه بازارچهها نشاندهنده قدمت، فرهنگ، آداب و رسوم ایران است، خاطرنشان کرد: جذب گردشگران داخلی و خارجی و عرضه فرهنگ به سایر مردم از دیگر مواردی است که ایجاد بازارچهها زمینهساز آن خواهد شد و میتواند نقش بسزایی در مبادله مسائل فرهنگی میان مردم و کارکردهای اجتماعی داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای شکلگیری این بازارچهها تلاش فراوانی انجام شده است، تصریح کرد: غرفهداران از امکانات و امنیت بازارچه رضایت داشتند، اما برای توسعه فعالیت آنها باید تبلیغات بیشتری انجام شود؛ بهطور مثال در حال حاضر که در ایام دهه فجر قرار داریم، با برگزاری جشنی در این مکان شهروندان بیشتری برای بازدید از غرفهها و صنایع دستی خواهند آمد.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: لازم است با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در طول سال بازارچههای متعددی در شیراز و در قالب هفتههای گردشگری و صنایع دستی در سایر استانها برگزار شود.
نظر شما