عبدالامیر مجدم در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حملونقل و ترافیک یکی از مهمترین و پر چالشترین معاونتهای شهرداریها است، از این رو برای جلوگیری از دوبارهکاری و موازیکاری، باید اقدامات سایر معاونتها و سازمانها در هماهنگی با حملونقل و ترافیک شهر باشد.
وی افزود: بودجه کلی حملونقل شهرداری اهواز دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، اما از آنجا که بخشی از اقدامات عمرانی مانند تقاطعهای غیر همسطح، اقدامات فرهنگی و خدمات شهری به این معاونت مربوط میشود، اقدامات مشترک برخی از آیتمهای بودجه آنها به علت ارتباط زیاد در بخش اعتبارات حملونقلی لحاظ میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اهواز با بیان اینکه هوشمندسازی و تقویت ناوگان حملونقل عمومی مهمترین اولویت این معاونت در سال آینده است، تصریح کرد: اولویتهای مهم این معاونت در سال آینده، محقق شدن پروژه BRT و ایجاد خطوط آن در کنار اتوبوسرانی است که سه میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است. ایمنسازی و جداکننده مسیر پلها از دیگر اولویتهای شهرداری است که چهار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفتهایم.
وی ادامه داد: پروژههای هوشمندسازی، دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف نیز جزو پروژههای شاخص است که با هزینهای نزدیک به ۳۸ میلیارد تومان در سال آینده اجرا خواهد شد؛ از دیگر پروژههای مهم ما ترمیم پایانهها است که با بودجهای نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان در سال آینده انجام میشود.
مجدم اضافه کرد: در خصوص استقلال مالی معاونت حملونقل ترافیک و سازمانهای زیر مجموعه آن، با توجه به درآمدها و عوارضی که دریافت میکنند سازمان پایانهها، خدمات موتوری و تاکسیرانی استقلال مالی لازم را خواهند داشت، اما در سازمان اتوبوسرانی با توجه به هزینهبر بودن و استهلاک بالای اتوبوسها در تمام کشور، کمتر مشاهده میشود که این سازمان استقلال مالی داشته باشد.
وی گفت: حملونقل ظرفیتهای زیادی مانند بلیط الکترونیک، پارک حاشیهای و طبقاتی و واگذاری برخی خطوط برای مشارکت بخش خصوصی دارد تا با درآمدزایی دوطرفه به شهروندان خدمترسانی شود، البته در بودجه این موارد در نظر گرفته شده است.
نظر شما