به گزارش ایمنا، اکبر کاوسیامید اظهار کرد: بودجه بازنمای نحوه اجرایی شدن وعدههای سیاست گذاران از طریق مدیریت منابع و مصارف است و محکی برای سنجش ادعای سیاست گذاران در عمل به وعدههایشان محسوب میشود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ردیفهای کاهش داده شده از بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان که اعلام کردند، قابل وصول نیست چراکه متکی بر روابط مالی دولت با شهرداری است؛ از جمله عوارض ارزش افزوده کالا و خدمات و عوارض متمرکز که سهم همدان از این منبع درآمدی در مقابل سایر شهرداریهای کشور، بسیار ناچیزاست.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: جرایم موضوع ماده ۱۵و ۲۳ رسیدگی به تخلفات رانندگی، کمک بلاعوض دولت و یا سایر سازمانها و مؤسسات دولتی، کمک دولت برای پروژههای مشخص و وام دریافتی از وزارت کشور برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی که اقدام مؤثری صورت نگرفته و در لایحه ارسالی شهرداری اقدام به حذف منابع وام دریافتی و اوراق مشارکت کرده و اقدام شهرداری بر خلاف مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش اعتبار اوراق تا مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در جلسات بررسی بودجه به آن اشاره شده است.
کاوسیامید با بیان اینکه از یارانه بلیطی دولت، به مبلغ ۵.۶ میلیارد تومان بودجه مصوب، تنها عملکرد هشت ماهه سازمان حمل و نقل بار و مسافر معادل ۵۸۴ میلیون تومان گزارش شده است، اضافه کرد: درنهایت اعتبار این ردیف به ۳.۱ میلیارد تومان کاهش داده شده است و این امر با وجود اعلام اینکه دولت و شهرداری با همدیگر هماهنگ هستند رخ داده است.
عملکرد ناموفق شهرداری همدان در جهت مولدسازی داراییها
وی به افزایش حدود ۵۴ میلیارد تومانی حاصل از فروش اموال غیر منقول شهرداری، اشاره کرد و افزود: این افزایش در کنار سقف تسهیلات قابل دریافت شهرداری از بانکها، همچنین اوراق مشارکت و پروژههای مشارکتی نشان میدهد شهرداری همدان اساساً در جهت مولدسازی داراییها خیلی موفق عمل نکرده است و خود این جای سوال دارد که چرا شهرداری نتوانسته از این منابع کسب درآمد داشته باشد؟
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه اعتبار پروژههایی که در شورای دوره ششم دارای اهمیت و اولویت اول هستند در لایحه بودجه اصلاحیه کاهشی دیده شدهاند و در مدت زمان سپری شده در سالجاری فاقد پیشرفت فیزیکی مناسب هستند، تاکید کرد: میتوان به پروژههایی همچون پارکینگ آقاجانی بیگ، تقاطعهای غیر همسطح سردار همدانی و غدیر، پروژه تملک پارکینگ پشت هتل مرمر و تملک پارکینگ تالار قرآن اشاره کرد که با وجود تأکیدات لازم در بررسی گزارش شش دوازدهم، شهرداری همدان در سالجاری نتوانست آن طور که باید در این مهم پیشرفت داشته باشد.
کاوسیامید گفت: از طرفی شهرداری همدان به استناد تبصرههای ذیل بودجه ابزاری به نام خزانهداری کل و کمیته تخصیص دارد که اگر در ۱۰ ماه گذشته این کمیته تشکیل میشد، در زمان عدم جذب منابع وقتی میبینند منابع محقق نمیشود منابع کسب شده را به پروژههای اولویت دار اختصاص دهند که این مهم نیز فراهم نشده است.
وی با بیان اینکه مسئولیت این سند بودجه با شورای ششم و شهردار است، ادامه داد: کمیسیون بودجه سعی داشته با نگاه واقعبینانه و بر اساس شرایط حاکم در جامعه بودجه را بررسی و تا حد امکان پروژههایی که به نحوی قابلیت اجرا در سال جاری را نداشته و یا امکان اجرای آن در فرصت باقیمانده غیر ممکن است را کاهش و در مقابل با برخی از کاهشهای صورت گرفته مخالفت کرد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان اهم سیاستهایی کمیسیون بودجه شورای شهر همدان در بررسی لایحه بودجه اصلاحیه متمم سال ۱۴۰۰ را واقعی کردن بودجه با توجه به منابع درآمد، توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، توجه ویژه به مسائل ایمنی و خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشان، توجه به بازآفرینی شهری تعمیر و نگهداری سازهها و تأسیسات شهری و پلهای عابر پیاده، اولویت بندی در اجرای پروژههای تملکی و عمرانی، تعمیر و نگهداری سازهها و تأسیسات شهری وپلهای عابر پیاده و توجه ویژه به مباحث حمل و نقل عمومی برشمرد.
منبع: ایسنا
نظر شما