به گزارش ایمنا، مهدی شایسته اصل، درباره چرایی اعزام یک رام قطار برای متروی قم اظهار کرد: بر اساس اساسنامه شرکت بهره برداری مترو این شرکت میتواند برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به کمک شهرهای دیگر رود که میتواند جذب درآمد هم برای این شرکت داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای قم یک رام قطار سه واگنه در نظر گرفته شده است که به مدت ۳۰ روز برای تست گرم و سرد مترویشان به آنها قرض میدهیم، گفت: البته این قرض به شرط بستن قرارداد با استانداری قم و همچنین شهرداری قم است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه کارشناسان فنی متروی تهران در ایران بی نظیر هستند و رتبه یک را دارند و به همین دلیل متروهای دیگر شهرها از کارشناسان ما برای انجام تستهای گرم و سرد کمک میگیرند تا اصطلاحاً قطار روی ریل بیفتد، افزود: ما این رام قطار سه واگنه را تنها به مدت ۳۰ روز به آنها قرض میدهیم و بعد از آن خود شهرداری قم باید برای خرید تجهیزات قطارش اقدام کند و به ما ارتباطی ندارد.
وی با بیان اینکه این اقدام بر اساس درخواست رئیس جمهور و با دستور مساعد شهردار تهران انجام میگیرد، خاطرنشان کرد: ما بر اساس اسناسنامه و قواعد حقوقی باید وارد مذاکره با استانداری و شهرداری قم شویم و هنوز پای میز مذاکره نیامدهاند، اما باید قرار دادی ببندیم و جزئیات دقیق لحظه فعالیت، مبالغی که باید به متروی تهران بدهند و نحوه حرکت و چگونگی انجام تستها مشخص شود.
شایسته اصل در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که این قطار به متروی تهران برگردد؟ افزود: ما تضامین لازم را باید از استانداری و شهرداری قم دریافت کنیم تا منافع مردم شهر تهران حفظ شود.
منبع: ایسنا
نظر شما