به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به جای ژانر، کتابها بر اساس احساساتی که در خوانندگان برمیانگیزند، گروه بندی میشود. این رویکرد نوآورانه که از مباحث روانشناسی و بازاریابی الهام گرفته شده است، مبتنی بر این ایده است که افراد تمایل دارند انتخابهای خود را بر اساس خلق و خوی فعلی خود انجام دهند، نه بر اساس منطق محکم و عینی و اگر تمایل به انجام این کار حتی برای محصولات غیر احساسی مانند غذا، لباس و لوازم الکترونیکی وجود دارد، پس چرا چنین اقدام برای کتابهایی که آثار هنری هستند و به طور خاص بر دنیای درونی افراد تأثیر میگذارند، انجام داده نشود.
این مفهوم کاملاً جدید از کتابخانه، تجربه خواننده و احساسات برانگیخته شده توسط کتاب را در وهله اول قرار میدهد.
کتابخانه احساسات به شما امکان میدهد کتابها را جست جو کنید و آنها را بر اساس پنج احساس اصلی انتخاب کنید: شادی، شگفتی، غم، خشم و ترس. عشق نیز به عنوان احساس ششم گنجانده شده است زیرا در بسیاری از کتابها نقش بسیار مهمی دارد. احساسات مشخص شده، انتخاب کتابی را که خواننده در آن زمان به آن نیاز دارد آسان میکند.
همچنین به خوانندگان این فرصت داده میشود که اگر احساسی متفاوت از آنچه نشان داده شده در آنها برانگیخته میشود، مکان کتاب را در قفسه تغییر دهند.
کتابداران ۵۰۰ کتاب را برای بخش کتابخانه عاطفی انتخاب کردهاند؛ هر کتابی که در این فهرست قرار دارد در مقیاس ۱ تا ۱۰ برای احساسات رتبه بندی میشود. همچنین توصیههایی در مورد اینکه کتاب کجا، در چه زمانی از سال بهتر است خوانده شود، خواندن آن برای چه کسانی دشوار است، یا مدت زمان خواندن آنها ارائه شده است.
نظر شما