اطلاع‌رسانی ویژه شورای شهر لیدز درباره اومیکرون

ارائه تاکسی رایگان به مقصد مراکز واکسیناسیون در بیرمنگام، کاهش تولید کربن در ناتینگهام، برگزار کردن فستیوال‌های خاص در کمبریج، ارائه اطلاعات لازم در مورد گونه امیکرون در لیدز عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مقامات بهداشتی شهر لیدز اخیراً اطلاعاتی در مورد کاهش خطر ابتلاء به ویروس کرونا و گونه جهش یافته اومیکرون در اختیار شهروندان قرار داده است تا بتوانند به بهترین نحو از خود و عزیزان خود محافظت کنند.

با افزایش شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا، شورای شهر لیدز از شهروندان درخواست کرده است آخرین دستورالعمل‌ها را اجرا کنند و به منظور کاهش خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

یکی از اعضای شورای شهر لیدز اظهار کرد: "واکسن کرونا همچنان بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ است، همانطور که مشخص است دز تقویت کننده واکسن کرونا نیز به میزان قابل توجهی از افراد در برابر گونه اومیکرون محافظت می‌کند، بنابراین لازم است افراد دز تقویت کننده را دریافت کنند.

شهروندان می‌توانند برای دریافت دزهای اولیه واکسن کرونا یا دز تقویت کننده نوبت خود را به صورت آنلاین از طریق سیستم ملی NHS رزرو کنند و در زمان تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. همه افراد بالای ۱۸ سال سه ماه پس از تزریق دز دوم واجد شرایط دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا هستند.”

رئیس شورای شهر لیدز گفت: "ما به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ انجام می‌شود. از مردم نیز درخواست می‌کنیم که آخرین دستورالعمل‌ها را دنبال کنند، بهداشت را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند و از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنند. علاوه بر این، در صورت بروز علائم مربوط به بیماری کووید -۱۹ خود را ایزوله کنند و فوراً تست PCR انجام دهند. "

کاهش تولید کربن در ناتینگهام

شورای شهر ناتینگهام در تلاش است که انتشار کربن در این شهر را کاهش دهد که تا سال ۲۰۲۸ میلادی به اولین شهر کربن خنثی بریتانیا تبدیل شود. تا کنون انتشار کربن دی اکسید در سطح شهر در ۱۵ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تاکنون به منظور کاهش تولید کربن دی اکسید در شهر ناتینگهام، میلیون‌ها پوند برای مقاوم سازی خانه‌ها و عایق‌سازی آن‌ها استفاده شده است. شواری شهر نیز در حال نصب بیش از ۶۵۰ پنل خورشیدی به صورت رایگان روی منازل سراسر شهر است، این اقدام باعث صرفه‌جویی در انرژی برق و همچنین کاهش انتشار کربن می‌شود.

در سال گذشته شاهد تولید یک شبکه حمل و نقل عمومی بودیم که به طور کامل با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر عمل می‌کنند. علاوه بر این، ابتکارات زیادی برای تشویق شهروندان به پیاده روی و دوچرخه سواری اجرا شده است، بررسی اسکوتر برقی توسط دولت نیز آغاز شده است تا مشخص شود آیا این روش مقرون به صرفه‌تر است و به کاهش آلاینده‌ها کمک می‌کند یا خیر. همچنین، شورای شهر ناتینگهام از شهروندان درخواست کرده است اقدامات لازم برای کاهش تولید کربن را انجام دهند، حتی اقدامات کوچک نیز می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

برگزار کردن فستیوال‌های خاص در کمبریج

شورای شهر کمبریج اعلام کرده است که شهروندان می‌توانند با شرکت در فستیوال‌های مجازی، از فعالیت‌های آنلاین رایگان لذت ببرد. فستیوال‌های شورای شهر کمبریج مجموعه‌ای از کلاس‌های رایگان، کارگاه‌ها، گفتگوها و رویدادها با تاکید بر افزایش فعالیت بدنی، بهبود سلامت روان و تغذیه سالم است. افرادی که در سال جدید به دنبال حفظ تناسب اندام و سلامتی خود هستند، می‌توانند در این فستیوال‌ها شرکت کنند.

این رویداد از اول تا ۳۱ ژانویه در پلتفرم‌های مختلف از جمله زوم، یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام برگزار می‌شود و برای افراد در هر گروه سنی یا هر سطح فعالیت مناسب است. هدف از برگزاری این فستیوال تشویق مردم به پیروی از رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت بدنی به منظور دستیابی به سلامت و تناسب اندام در سال جدید است.

بیش از ۳۰ مربی و سازمان مختلف طیف وسیعی از جلسات آموزنده و تعاملی را در اختیار شهروندان در کمبریج قرار خواهند داد، فعال ماندن در دوران یائسگی، ورزش برای کاهش وزن بدن، تمرینات یوگا و کارگاه‌های تمرکز حواس جز مطالب ارائه شده در این جلسات آموزنده است.

رئیس شورای شهر کمبریج اظهار کرد: "در این زمان از سال بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند، اما شروع این کار ممکن است سخت باشد، به ویژه در صورتی که تحت تأثیر بیماری کووید -۱۹ نیز قرار گرفته باشند.

بنابراین فستیوالی به نام Healthy You برگزار کرده‌ایم تا افراد بتوانند نهایت استفاده را از آن ببرند. لازم به ذکر است که همه جلسات این برنامه رایگان است، بنابراین افراد زیادی می‌توانند در آن شرکت کنند و مطالب مفیدی بیاموزند و در طول زندگی روزمره به آن‌ها عمل کنند. "

بیرمنگام؛ ارائه تاکسی رایگان برای تزریق واکسن

شورای شهر بیرمنگام اعلام کرد شهروندانی که مشکلات حرکتی دارند یا برای حمل و نقل با مشکلات مالی مواجه هستند می‌توانند با استفاده از سرویس تاکسی رایگان به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند و اولین دوزها یا دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

ارائه سرویس تاکسی رایگان این اطمینان را حاصل می‌کند که همه افراد می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسینه شوند، در این صورت میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ در شهر بیرمنگام کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای شهر بیرمنگام اظهار کرد: "بسیاری از شهروندان تمایل دارند واکسن کرونا را دریافت کنند، اما به دلایل مشکلات حرکتی، نبودن فردی برای کمک به آن‌ها و مشکلات مالی نمی‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. بنابراین برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری در میان این گروه از افراد، یک سرویس تاکسی رایگان برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم تا به آسانی به نزدیک‌ترین مراکز واکسیناسیون به منزل خود مراجعه کنند و واکسینه شوند. "

کد خبر 546437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.