مجموعه‌ کتاب ۱۴ جلدی "به‌گزین" منتشر شد

مجموعه‌ کتاب‌های "به‌گزین" شامل مجموعه شاهکارهای ادبی ایران با گزینش سیدعلی موسوی‌گرمارودی، توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه کتاب‌های "به‌گزین" شامل ۱۴ جلد است؛ هفت جلد نخست به‌گزین به‌ترتیب به آثار «تاریخ بیهقی»، «سفرنامه» ناصرخسرو، «شاهنامه فردوسی»، «سیرالملوک سیاست‌نامه» خواجه‌نظام‌الملک توسی، «قابوس‌نامه» عنصرالمعالی، «کلیله و دمنه» و «چهار مقاله» نظامی عروضی سمرقندی اختصاص دارد.

همچنین «گلستان سعدی»، «بوستان سعدی»، «جوامع‌الحکایات و لوامع‌الروایات»، «فرج بعد از شدت» قاضی ابوعلی المحسن تنوخی، «روضه خلد» مچدخوافی، «آثارالوزرا» سیف‌الدین حاجی بن نظام عقیلی و «لطائف‌الطوائف» جلدهای هشتم تا چهاردهم این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

در مقدمه این مجموعه کتاب آمده است: "کتاب ۱۴ جلدی به گزین برای این که برخی از برجسته‌ترین آثار نظم و نثر گذشته را برگزینیم و آن‌ها را در خور حوصله همگان، از اطناب بپیراییم؛ آن هم از میان کتاب‌هایی که وجه غالب در آن‌ها، حکایت و داستان است. این مجموعه برای کسانی منتشر می‌شود که به فرهنگ و ادب ایران علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برگزیده‌ای از بهترین شاهکارهای ادبی ایران را در اختیار داشته باشند."

سیدعلی موسوی‌گرمارودی در مجموعه "به‌گزین" کتاب‌هایی بعد از قرن پنجم هجری را انتخاب کرده که همگی سرشار از حکایت‌هایی با موضوع‌های آن حکایت‌ها، خردورزی، دانش‌اندوزی و حکمت عملی (اخلاق) است.

گرمارودی در عرصه شعر و ادبیات کشور حضور مؤثر داشته است که راه‌اندازی و مدیریت گلچرخ نمونه‌ای از تلاش‌های اوست. کارنامه شعری گرمارودی مشتمل بر ۹ کتاب شعر با نام‌های عبور، در سایه‌سار نخل ولایت، سرود رگبار، چمن لاله، خط خون، دستچین، باران اخم، گزیده شعر نیستان، تا ناکجاآباد و گزینه شعر به انتخاب بهاالدین خرمشاهی است. به سیدعلی موسوی گرمارودی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر اهدا شد. وی همچنین کلیه غزل‌های حافظ را بر اساس نسخه تصحیح علامه قزوینی و قاسم غنی به صورت صوتی منتشر کرده است که از جمله معتبرترین و مشهورترین نسخه‌ها و تصحیح‌ها محسوب می‌شود.

قیمت کتاب‌های مجموعه چهارجلدی "به‌گزین" بین ٢۶ تا ٩۴ هزار تومان تعیین شده است و علاقه‌مندان برای خرید مجموعه کامل آن باید ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

کد خبر 545945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.