نمایشگاه کسب و کار وسیع است، اما عمیق نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایشگاه کسب و کار وسیع است، اما هنوز عمیق نیست، تخصص‌هایی که در نمایشگاه حضور یافته‌اند، بسیار پراکنده و متنوع است، علت این اتفاق نیز عدم وجود متولی برای کسب و کارهای نوین است و اگر یک متولی مشخص وجود داشته باشد، این مسیر کارآمدتر پیش می‌رود.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت و لزوم برپایی نمایشگاه کسب و کار، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها لبه‌ی تعامل کسب و کارها و در دوران پساکرونا زمینه‌ساز باز شدن مجدد پنجره‌های کسب و کارها خواهد بود، کسب و کارها می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌ها خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت نمایشگاه‌ها به عنوان یک تسهیلگر برای کسب و کارها است، ادامه داد: نمایشگاه‌ها فضا و فرصتی مناسبی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند، لازم است کسب و کارهای حرفه‌ای و کیفی در نمایشگاه‌ها حضور یابند تا بتوانند آگاهی لازم درباره جزئیات فعالیت خود را به متقاضیان آن حرفه ارائه دهند، البته لازم است افراد نیز اطلاعات کافی درباره برگزاری نمایشگاه داشته باشند تا ترغیب شوند و در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نیاز است مدیریت جدید در شرکت نمایشگاه‌ها به دلیل لزوم تعاملات بین‌المللی که وجود دارد، حضور خود را تنها به اصفهان محدود نکند و با ذی‌نفعان محوری نمایشگاه در بخش خصوصی اتاق فکرهای منسجمی را تعریف کند.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه چالش‌هایی با برخی از صاحبان کسب و کار وجود دارد که با تعامل حل خواهد شد، افزود: اگر اتاق‌های فکر مدون و منسجمی با حضور ذی‌نفعان تشکیل شود، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، چرا که قطعاً کسب و کارها با جزئیات و ویژگی‌های آن کسب و کار آشنایی بیشتری دارند و ممکن است ایده‌ها و راهکارهای مؤثر و بهتری را ارائه دهند و مسئولان ذی‌ربط تسهیلگر دیدگاه‌های آنها باشند، در این صورت حدود ۸۰ درصد موضوع حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کسب و کار وسیع است، اما هنوز عمیق نیست، تصریح کرد: تخصص‌هایی که در نمایشگاه حضور یافته‌اند، بسیار پراکنده و مواردی که در نمایشگاه تبلیغات شده بسیار متنوع است؛ علت این اتفاق نیز عدم وجود متولی برای کسب و کارهای نوین است و اگر یک متولی مشخص وجود داشته باشد، این مسیر کارآمدتر پیش خواهد رفت و شاهد نتایج موثرتری هم خواهیم بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: توصیه می‌شود که مدیریت شرکت نمایشگاه‌ها ارزیابی‌های ۳۶۰ درجه‌ای انجام دهد، به این معنا که دیدگاه‌های غرفه‌داران و مشتری‌ها بررسی شود، البته نمایشگاه باید به طور هدفمند در این زمینه عمل کند، زیرا این اقدام در رونق نمایشگاه تأثیرگذار است.

کد خبر 544371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.