به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی با اشاره به سه مفهوم مورد نظر در مدیریت جدید سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: تحول، عدالت و اعتماد سه مفهوم مورد توجه ماست و تمامی فعالیتهای این سازمان بر اساس آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. رویکرد تحولی را در برنامهها با چارچوب عدالت دنبال میکنیم تا اعتماد حاصل شود.
وی بررسی راهکارهای پوشش بیمهای و پوشش بیمه اجتماعی همگانی را از راهبردهای کلان در سازمان تأمین اجتماعی دانست و اضافه کرد: فرصتهای منحصر به فردی در این سازمان وجود دارد که از آن باید برای رسیدن به هدف والای تأمین اجتماعی که همان ایجاد رفاه عمومی و آسایش برای آحاد مردم است، استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: تحقق این راهبرد اصلی عملیاتی نمیشود مگر اینکه یک پیوستگی منطقی با اجرا و عمل داشته باشد. در این جلسه نظرات مدیران استانها را دریافت میکنیم تا در تدوین رویکرد تحولی از آنها بهره بگیریم.
وی تاکید کرد: تکلیف ما است که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن و استفاده از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برای همه مردم در دسترس باشد. فقط تأمین منابع مدنظر نیست بلکه از منظر رفاه عمومی، سازمان تأمین اجتماعی یک دستگاه حاکمیتی است که باید رفاه عمومی و امنیت اجتماعی را افزایش دهد.
موسوی خاطرنشان کرد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، تأمین اجتماعی حق همگانی و عمومی و تکلیف دولت عنوان شده است و از این رو حق دسترسی بیمه شدن نباید محدود شود و هیچ محدودیتی برای این حق همگانی قائل نیستیم.
وی با بیان اینکه برای فراهم ساختن حق همگانی بیمه برای عموم مردم باید برنامه مشخص داشته باشیم، ادامه داد: باید وظیفه همه بخشهای مختلف این سازمان به طور واضح تعیین شده باشد. شاخصها و معیارهای ارزیابی شفاف تعریف شده باشد.
تأمین بیمه برای همه مردم یک ضرورت است
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از منظر کلان کشور نیز تأمین بیمه برای همه مردم یک ضرورت است تا در مخاطرات و آسیبها مورد حمایت قرار گیرند. تأمین اجتماعی نیز باید در تأمین امنیت اقتصادی و اجتماعی برای ذینفعان فعالتر باشد.
وی، اولویت بخشی به هوشمندسازی و استفاده از فناوریهای نوین در طرح تحولی ایجاد رفاه عمومی برای آحاد مردم مورد تاکید قرار داد و گفت: از رویکرد سنتی به سمت رویکرد تحولی حرکت میکنیم. فناوری در حرکت تحولی پیشران است و باید توسعه خدمات غیرحضوری را به جدیت پیگیری کنیم.
موسوی افزود: در تغییر تحولی هدایت منابع و افزایش اختیار مدیران مورد تاکید است. همچنین نکتهای که نباید از آن غافل شویم این است که چه کارهایی نباید در این مسیر انجام دهیم و باید از ایجاد موانع در مسیر پیشگیری کنیم.
وی تصریح کرد: نسخه واحدی برای طرحهای تحولی نمیتوان نوشت بلکه باید اقتضائات استانی را نیز مورد ملاحظه قرار دهیم، برای حرکت تحولی توسعه بیمه برای آحاد مردم در حوزه اطلاعرسانی و روابط عمومی نیاز به اصلاح ارتباط داریم. ارتباط با افکار عمومی، همکاران سازمانی و حاکمیت بازنگری شوند. همچنین برای اثربخشی طرحهای تحولی مشوقهای لازم دیده شود.
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی گفت: تحول صرفاً برای خلق منابع بیشتر نیست بلکه هدف اصلی تأمین اجتماعی ارائه با کیفیت خدمات است. در ایجاد تحول، همزمان خلق منابع جدید، مدیریت مصارف و رضایتمندی ذینفعان را پیگیری میکنیم.
وی، افزایش منابع، بهینه سازی مصارف و ارتقای کارآمدی و روان سازی فعالیتها را از راهبردهای کلان معاونت بیمهای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در همه این حوزهها باید برنامهریزی دقیقی داشته باشیم. در روان سازی امور تاکید ما بر هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فعالیتها است که در نتیجه آن افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها را شاهد خواهیم بود
قریب با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اظهار کرد: از سالهای گذشته بیمه برای زنان خانه دار، دانشجویان، کارفرمایان و … در دستور کار بوده اما به نظر میرسد فعالیتها در این زمینه باید بیشتر شود. در یکی و دو ماه گذشته با اطلاع رسانی بیشتر و توسعه آی تی بیمه زنان خانهدار نزدیک دو برابر رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: کمیته راهبری گسترش پوشش بیمهای در سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت واحدهای مختلف تشکیل شده و در این کمیته دستورالعملی تهیه و به زودی به تمامی استانها ابلاغ میشود.
نظر شما