قطار سریع‌السیر اصفهان  با هواپیما رقابت می‌کند

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه با احداث طرح توسعه خط دو قطار شهری اصفهان و رسیدن به دانشگاه آزاد اسلامی، قطار سریع‌السیر با قطار شهری اصفهان به هم می‌رسد، گفت: از مزایای این خط می‌توان به سازگاری با محیط زیست و سرعت بیشتر که با هواپیما رقابت می‌کند اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در سومین نشست تخصصی حمل و نقل اظهار کرد: با تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تهران علاوه بر کاهش زمان، مسئله هویت نیز قوت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با تنظیم نقشه خطوط ریلی اصفهان، در راستای برنامه‌ریزی صحیح گام برداشتیم و پیش‌بینی شد برای اتصال ایستگاه قطار سریع‌السیر در نزدیکی ورزشگاه نقش‌جهان به ایستگاه راه‌آهن اصفهان از طریق رینگ چهارم حلقه حفاظتی اقدام شود.

مجری طرح‌های زیربنایی استان با بیان اینکه با احداث طرح توسعه خط دو قطار شهری اصفهان و رسیدن به دانشگاه آزاد اسلامی، قطار سریع‌السیر با قطار شهری اصفهان به هم می‌رسد، گفت: ما یک شبکه یکپارچه حمل و نقل داریم که از سه خط مترو، سه خط تراموا، ۱۲ خط اتوبوس تندرو و حدود ۱۰۰ خط اتوبوسرانی تشکیل می‌شود و مسافر با مسافت کمتر از ۴۰۰ و پنج دقیقه به اولین ایستگاه این سیستم یکپارچه رسیده و به تمام شهر دسترسی دارد.

وی با اشاره به مزایای قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران خاطر نشان کرد: از مزایای این خط می‌توان به سازگاری با محیط زیست و سرعت بیشتر که با هواپیما رقابت می‌کند اشاره کرد.

صلواتی تصریح کرد: باید صدور مجوز کاربری‌ها طبق برنامه باشد؛ در یک مکانی که کشش ترافیکی ندارد بلند مرتبه‌سازی انجام نگیرد تا بعداً با ترافیک و آلودگی هوا مواجه شویم.

مجری طرح‌های زیربنایی استان افزود: بخش عمده‌ای توسعه راه و راه‌آهن کشور در نیمه غربی کشور رخ داده در صورتی که با وجود تحریم‌ها تنها راه اتصال ما به آب‌های آزاد از دریای عمان و بندر چابهار است.

وی با اشاره به جزئیات پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تهران تاکید کرد: این خط با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اولین خط سریع‌السیر کشور بوده و ۴۱۰ کیلومتر طول دارد.

صلواتی اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش مهاجرت از اصفهان به تهران و شمال کشور احداث این خط سریع‌السیر است و اصفهان می‌تواند پایلوت کشور باشد.

مجری طرح‌های زیربنایی استان افزود: بسیاری از مسئولان برای تکمیل این خط اهتمام لازم را نداشته و بر این باورند که از بودجه عمومی کشور هزینه می‌شود در صورتی که این خط به صورت فاینانس است و زمانی که به طور کامل ساخته شود راندمان و کارایی لازم را دارد.

صلواتی تصریح کرد: این پروژه در حال اجراست و در حال تکمیل بخش اصفهان قم هستیم و اگر وزیر تغییر نمی‌کرد، ریل‌گذاری شروع می‌شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دولت این پروژه در دوره سیزدهم ریاست جمهوری به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 542816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.