به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشآموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر میشوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده میکنند.
بر این اساس در خصوص ارزشیابی و امتحانات دانشآموزان استثنایی، به همه استانها ابلاغ شده است که بخشنامه مرکز سنجش و پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک است بنابراین در خصوص دانشآموزان استثنایی در مناطقی که اعلام شده از ابتدای مهر و از اول آذر ماه کلاسها به صورت حضوری دایر شوند.
بر اساس این گزارش، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان باید به شکل حضوری و مطابق با آئیننامههای آموزشی و ارزشیابی دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی انجام شود. ارزشیابی دانشآموزان استثنایی با هوشبر عادی متوسطه اول و دوم، کاردانش و فنیوحرفهای بر اساس مصوبات و شیوهنامههای آموزش و پرورش عادی انجام میگیرد.
همچنین «اگر در زمان امتحانات امکان حضور فیزیکی دانشآموزان در مدارس فراهم نباشد، با تأیید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ارزشیابی بر اساس شیوهنامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دورههای تحصیلی ویژه زمان شیوع کرونا، ابلاغی ۲۳ آذر سال گذشته، انجام خواهد شد.
گفتنی است، در برخی از استانها پایگاههای واکسیناسیون خاص برای دانشآموزان استثنایی دایر شده بود که طبق آخرین آمار تا ده روز گذشته بیش از ۷۰ درصد دانشآموزان ما به صورت کامل واکسینه شدند و معلمان استثنایی نیز بیش از ۹۰ درصد واکسینه شدند.
شایان ذکر است، کارگروه فنی وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده که تغییرات ایجاد شده است و در آپدیت جدید شاد بحث استفاده دانشآموزان نابینا نیز انجام خواهد شد تا بتوانند از شاد استفاده کنند.
سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: بیش از ۱۰ هزار محتوا تولید و در کانالهای شبکه شاد بارگذاری شده تا یک بانک اطلاعاتی برای اولیا و معلمان و دانشآموز باشد.
نظر شما