به گزارش ایمنا، جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر میکنیم اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.
وی در ادامه افزود: برخی از مواد لایحه نسبت به آنچه که در کلیات به آن رأی دادیم تغییرات زیادی داشته است، در ماده هفت کاملاً تعداد قرار گرفتن معلمان در رتبهها محدود شده است، در حالی که در هیچ کجا چنین محدودیتی برای قرار گرفتن در رتبهها وجود ندارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شیوه رتبهبندی انگیزه معلم را میگیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال میکند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد گفت: تذکر شما در این زمینه وارد نیست. هدف ما از رتبه بندی این بود که منزلت و جایگاه معلمین را در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش ارتقا بدهیم. ما در ماده ۲ زمانی که تعاریف و مفاهیم را گنجاندیم تعریف کردیم که معلم چه کسی است و این رتبهبندی فقط برای معلمان است. ما ضمن احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما اعتقاد داریم که جایگاه و منزلت معلمان باید بالاتر باشد. در ماده ۲ کاملاً تعاریف مشخص است. به عنوان مثال اگر مدیری ۲۴ ساعت در هفته بر سر کلاس حضور یابد و نقش معلم را ایفا کند، وی نیز به عنوان معلم تلقی شده و شامل رتبه بندی میشود.
نظر شما