برای محدوده جنگل قائم طرح جامع تهیه می‌شود

شهردار کرمان گفت: برای جنگل قائم و تمام محدوده‌ی اطراف آن که یک پهنه‌ی هزار هکتاری است، طرحی جامع تهیه می‌شود.

به گزارش ایمنا، سعید شعرباف‌تبریزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح پارک گردشگری قبل از شهادت سپهبد سلیمانی تهیه شده است، اما با توجه به اینکه میزان ترددها متناسب با آن زمان نیست. بنابراین، باید بازنگری شود و ما از ایده‌های آن، برای طرح جامع جدید استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: قرارگاه خاتم طرحی به‌عنوان طرح جامع گلزار شهدا تهیه و دو هفته پیش ارائه کرده است که در اولویت اول ساماندهی مجموعه‌ی گلزار قرار دارد و وارد بوستان قائم نمی‌شود؛ برخی نیازهای اولیه از جمله اسکان در طرح قرارگاه خاتم دیده شده و حتماً قابل دفاع است.

شهردار کرمان ادامه داد: اما آنچه که نیاز کرمان است و ما بر آن تاکید داریم این است که برای یک پهنه‌ی هزار هکتاری، محدوده‌ی جنگل قائم، میدان بیرم‌آباد و سرآسیاب و قلعه‌دختر و قلعه اردشیر و بخشی از آرامستان طرحی جامع داشته باشیم؛ در این راستا با همکاری‌های انجام شده، مجوز اینکه طرح تفصیلی موضعی را برای این منطقه تهیه کنیم، دریافت کرده‌ایم.

شعرباف تبریزی با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد، طرح جامع نهایی برای این محدوده خواهیم داشت، افزود: تا آن زمان فعلاً هدف، آماده‌سازی برای مراسم سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و استقبال از بهار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کرمان، وی از اجرای پروژه‌ی پیاده‌راه‌سازی در ورودی گلزار شهدا خبر داد و گفت: در این محدوده، اختلاط سواره و پیاده مشکلات جدی ایجاد کرده است.

کد خبر 541163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.