ایمان فرهمندی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه شورای ششم برای خطوط متروی مشهد، اظهار کرد: مترو یکی از مدهای پاک و با صرفه حملونقلی شهرها به شمار میرود که آلودگی متمرکز در شهر ندارد، البته هزینههای تأمین زیرساخت آن سنگین است.
وی افزود: گفته میشود با قیمتهای کنونی، احداث هر کیلومتر خط مترو یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بار سنگینی بر دوش مدیریت شهری و دولت برای تأمین زیرساختهای مورد نیاز در شهرها و کلانشهرهای کشور است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم با این نگاه که تردد شهروندان را در سطح شهر تسهیل کرده و دسترسی آنها را به نقاط مختلف شهر فراهم کند به طور جدی در صدد به نتیجه رساندن چهار خط متروی مشهد است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خط یک متروی مشهد حدفاصل فرودگاه تا انتهای وکیل آباد کامل شده و در حال بهرهبرداری است، گفت: در این خط با کمبود ۶۰ دستگاه واگن مواجه هستیم که پیگیر تأمین آن و افزایش ظرفیت خط یک هستیم.
فرهمندی ادامه داد: خط دو متروی مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهدی کاوه تکمیل شده و در حال فعالیت است، البته یک ایستگاه تا میدان شهید جوان باید توسعه یابد که تا دو سال آینده مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه حفاری جبهه جنوبی خط سوم متروی مشهد به سمت شهرک ابوذر تا پایان امسال به اتمام میرسد و سپس به ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه خواهیم داد، گفت: گرههای فنی خط چهارم متروی مشهد برطرف شده و تی. بی. ام مشغول حفاری است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری حفاری چهار خط متروی این کلانشهر به اتمام میرسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.
وی خاطرنشان کرد: تا دو سال آینده هسته مرکزی خط سه متروی مشهد به طول شش کیلومتر از میدان شهدا تا حرم مطهر و از مسیر خیابان امام رضا (ع) تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را آماده بهرهبرداری میکنیم که در صورت تحقق این هدف، شبکه ریلی شهر تکمیل خواهد شد.
نظر شما