مجید عموچی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای دسترسی مناسب شهروندان به نقاط مختلف شهر باید ایستگاههای حملونقل عمومی در مبادی ورودی شهرها در نظر گرفته شود.
وی افزود: جانمایی ایستگاههای حملونقل عمومی در این مبادی از ورود خودروهای شخصی و ناوگان سنگین حملونقل به داخل شهرها جلوگیری کرده و از آلودگی و ترافیک شهری میکاهد.
این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: در داخل شهر نیز جانمایی ایستگاههای حملونقل عمومی و اتصال شبکه حملونقل اهمیت زیادی دارد و در این راستا طراحی مسیرهای پیاده و دوچرخهسواری باید اولویت اصلی مدیریت شهری باشد تا شبکهای به هم پیوسته و منسجم از حملونقل شهری داشته باشیم.
عموچی تاکید کرد: فضاهای شهری باید برای احداث پایانهها، خطوط دسترسی، مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری از قبل پیشبینی شود و زمین مورد نیاز و بودجه متناسب نیز برای گسترش و تکمیل شبکه حملونقل مدنظر باشد تا در زمان اجرا مشکلی به وجود نیاید.
وی تصریح کرد: طرحهای حملونقلی در مرحله اجرا به دلیل کمبود اعتبارات و پیشبینی نشدن زمین در طرح تفصیلی اجرایی نشده است و این خود به معضلات شهری دامن میزند؛ این مشکل به خصوص در مورد بافتهای فرسوده بیشتر خود را نمایان میکند زیرا کالبد این بافت ظریف و معابر آن کم عرض است.
این کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: برنامهریزی مقطعی برای گسترش حملونقل شهری چندان کارا نیست بلکه برنامهریزی و مطالعات حملونقل باید جامع و در ابعاد مختلف باشد و تمامی جوانب برای تحقق پذیری طرحها مدنظر قرار بگیرد.
نظر شما