حسین اسماعیلی احمدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا تقویت مسئولیت اجتماعی را مولفهای مهم و تأثیرگذار در توسعه پایدار شهرهای ایران دانست و اظهار کرد: امروزه بسیاری از شهروندان به عنوان موتور محرکه توسعه نسبت به مسائل و مشکلات شهر حساسیت نشان داده و با پرسشگری و مطالبهگری در برابر مباحث احساس مسئولیت میکنند.
وی با بیان اینکه گردش آزاد اطلاعات حق شهروندان است، افزود: مدیریت شهری زرینشهر در دوره ششم بر این باور است، باید در مسیر تقویت روحیه پرسشگری در شهر حرکت کرد تا علاوه بر داشتن شهر و شهروندانی آگاه، مسیر توسعه خطهطلایی ایران را با تکیه بر شهروندان پرسشگر و مدیریت شهری پاسخگو هموار ساخت.
شهردار زرینشهر تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده تا از فرصت پرسشگری و نقد در مسیر رفع مشکلات شهر استفاده کرد و در مسیر آن گام برداشت و نباید از این موضوع نگران بود چراکه شهروند آگاه به حقوق شهروندی انتقاد کرده و پرسشگر است. از این رو بر آن شدیم با شهروندان صحبت کرده و صدای آنان را در دیدارهای چهره به چهره بشنویم.
وی با بیان اینکه هر زمان مشکلات محلات زرینشهر نیاز به پیگیری داشته باشد قطعاً در فرآیند اقدام قرار خواهد گرفت، ادامه داد: با منتخبان شهروندان از جمله اصناف، گروهها و انجمنهای مختلف دیدار و گفتوگو انجام داده و سخنان آنها را میشنویم؛ از سوی دیگر در سلسله جلسات هماهنگ شده در مساجد محلات مختلف شهر حضور پیدا کرده و سخنان مردم را از نزدیک میشنویم، تا چنانچه شهروندان مشکلات را مطرح کردند، مسائل آنها مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.
اسماعیلی احمدی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری در دوره ششم بردن توسعه به دل محلهها است، اضافه کرد: طی نشستهای چهره به چهره برگزار شده با شهروندان مباحثی چون اتمام پروژههای نیمه تمام و توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف شهر مورد مطالبه بود و در تلاش هستیم بتوانیم با برنامهریزی مناسب در برنامه زمانبندی این مهم را پیگیری کنیم تا نتیجه مطلوب به دست آید و کام شهروندان شیرین شود.
وی اضافه کرد: افزایش تعامل و همکاری دوطرفه میان شهرداری و ادارت خدماترسان به دلیل جایگاه و نقش آنها در ساخت و ساز و نوع ارتباط با شهروندان از اهمیت ویژهای برخوردار است، از این رو در تلاش هستیم در سلسله نشستهایی که در حال برگزاری است رؤسا ادارات و یا نمایندگان آنان نیز در این جلسات حضور داشته باشند تا به صورت عملیاتی این مطالبات پیگیری شود.
شهردار زرینشهر با اشاره به سامانه ۱۳۷ شهرداری زرینشهر گفت: شهر زمانی توسعه مییابد که در اختیار شهروندانش قرار گیرد از این رو سامانه تلفنی ١٣٧ شهرداری نیز به صورت تلفنی، وبسایت و اپلیکیشن آماده دریافت مشکلات شهروندان بوده و از طریق این سامانه نیز در جریان مشکلات آنان قرار میگیریم و قطعاً با تلاش بخشهای مختلف شهرداری آنها را گرهگشایی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه پاسخگویی باعث تقویت پایههای مدیریت شهر و کاهش فساد اداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از نارضایتیها ناشی از ذهنیتی است که در تحلیل فردی شهروندان وجود دارد؛ از این رو سامانه تلفنی ١٣٧ به جز دریافت مشکلات، پذیرای نظرات، انتقادات و پیشنهادهای شهروندان است تا پیگیری لازم توسط شهرداری انجام شود.
نظر شما