معاون وزیر فرهنگ: تأمین کاغذ رسانه‌ها در دست پیگیری است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تأمین کاغذ مورد نیاز رسانه‌ها در حوزه این وزارتخانه و در حیطه کاری معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد نیست ولی با این وجود پیگیری لازم برای تأمین آن در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، فرشاد مهدی پور شامگاه سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار کرد: محدودیت‌های ارزی مسائل و مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کاغذ ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: امروز راهکارهای لازم در دست پیگیری است تا مسیری برای استفاده از ظرفیت واردات و اختصاص یارانه‌ها برای کاغذ ایجاد شود تا رسانه‌های چاپی بتوانند کاغذ مورد نیاز خود را تأمین کنند.

مهدی پور افزود: در موضوع کاغذ تمام سناریوها و موضوع‌ها همزمان در حال پیگیری است تا دغدغه فعالان رسانه به کمترین میزان ممکن برسد.

وی درباره نظم انتشار رسانه‌های چاپی گفت: براساس تصمیم‌گیری انجام شده قرار است رسانه‌های چاپی از ۹۰ به ۸۰ درصد کاهش پیدا کنند و همچنین پیشنهاد شده برای پنجشنبه‌ها نیازی به چاپ نداشته باشند.

مهدی پور اضافه کرد: در ارتباط با آگهی‌های دولتی نیز قرار است اصلاحاتی انجام شود و در این اصلاحات باید همه رسانه‌های چاپی و غیر چاپی از آگهی‌های دولتی بهره‌مند و به این وسیله از آنها حمایت شود.

وی گفت: در ارتباط با سامانه صندوق اعتباری هنر نیز بخش مربوط به خبرنگاران دارای اشکالاتی است که باید پی‌گیری شود چون برای ثبت اطلاعات یکسری موانع و مشکلاتی برای خبرنگاران ایجاد کرده است.

مهدی پور در مورد بیمه خبرنگاران اظهار کرد: کسی که مسئولیت رسانه را قبول می‌کند مکلف به بیمه کارکنان خود است.

وی ادامه داد: در تخصیص یارانه به برخی استان‌های کم برخوردار تصمیم‌هایی گرفته شده ولی براساس ارزیابی‌ها استان بوشهر جزو این استان‌های کم برخوردار نیست و از این موضوع بی بهره خواهد ماند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با این وجود برای حمایت از رسانه‌های محلی و کوچک اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است که باید آئین نامه آن اصلاح و زمینه برای حمایت از این رسانه‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: نمایندگی نشریه‌های سراسری که ۱۵ تا ۲۰ درصد آگهی‌ها به آنها می‌رسد براساس آئین نامه باید سهم آنها به ۳۰ درصد برسد.

مهدی پور با تاکید بر حمایت از رسانه‌ها گفت: رسانه قوی رسانه‌ای است که تولید محتوا و اثر آفرینی آن بخوبی دیده شود و اگر به دنبال رسانه‌ای قوی و مؤثر هستیم باید به لوازم آن هم فکر کرد.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر سه الزام منطقی شامل سبقه تاریخی روشن، توانایی زیرساختی و وجود شرکت‌های بزرگ، نیروهای انسانی با سابقه و متخصص برای رشد و کمک رسانه وجود دارد.

مهدی پور گفت: استان بوشهر به دلیل همجواری با خلیج فارس در چند سال گذشته در برابر تحولات فرهنگی نقشی مهم ایفا کرده و اگر می‌خواهیم این نقش همچنان ادامه داشته باشد باید مسائل و مشکلات حوزه رسانه بخوبی دیده و برای آنها چاره اندیشی شود.

وی افزود: رسانه‌های استان بوشهر با بضاعتی که اکنون دارند دارای سهمی قابل توجه در حوزه رسانه کشور هستند و برخی از مسائل و مشکلات حوزه رسانه که عنوان شده ناشی از موقعیت خاص استانی و برخی دیگر نیز مربوط به مسائل عمومی کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در چند سال اخیر همزمان با فراگیر شدن کرونا، رسانه‌های استان بوشهر کار خود را تعطیل نکردند و برای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم بخوبی نقش‌آفرینی کردند.

فاطمه کرمپور افزود: فعالان عرصه رسانه در استان بوشهر در صحنه‌های مهم مربوط به انتخابات نیز مسئولانه پای کارآمدند و مردم را برای حضوری آگاهانه پای صندوق‌های رأی آگاه ساختند.

وی ادامه داد: بوشهر در حوزه رسانه از استان‌های پیشگام در کشور است که انتظار می‌رود به فراخور این پیشگامی برای حل مشکلات آنان اقدام‌های جدی صورت گیرد.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هر زمان که کشور نیازمند به یک انرژی جدید بود بسیج پای کارآمد که این مهم در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی، جهاد سازندگی و کرونا بخوبی نمایان شده است.

عبدالله نجفی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه رسانه اظهار کرد: حوزه رسانه نیاز به کمک و حمایت نداشته بلکه باید توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در این حوزه شود. وی همچنین یاد و خاطره داریوش شاهینی شهید عرصه رسانه استان بوشهر را گرامی داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 537471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.