به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، حسین شریفی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند در زمینه غرفههای بازیافت اظهار کرد: افزایش غرفههای بازیافت بهمنظور جلب حداکثری مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند از مبدأ و نهادینهسازی فرهنگ بازیافت انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: غرفههای بازیافت به منظور پل ارتباطی میان شهروندان و مجموعه سازمان بوده که آراستگی و ظاهر مناسب و مطلوب، سبب جذب و جلب نظر شهروندان خواهد بود.
معاون نظارت بر امور پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه کارکرد غرفههای بازیافت در امر آموزش و اطلاعرسانی است، تصریح کرد: شهروندان میتوانند با مراجعه به غرفههای بازیافت علاوه بر بحث تبادل پسماند خشک، موارد مربوط به نحوه مدیریت پسماند در منزل را آموزشدیده و نسبت به تفکیک پسماند اقدام کنند.
شریفی با اشاره بهضرورت ارائه آموزشهای فرهنگ شهروندی خاطرنشان کرد: ناآگاهی از فرهنگ شهرنشینی و مدیریت پسماند در منازل، هزینههای بسیاری را به ادارهکنندگان شهر و محیط شهری تحمیل کرده است.
نظر شما