نخستین مرکز بازیافت منسوجات اروپا افتتاح شد

فنلاند با تاسیس نخستین مرکز پردازش منسوجات دورانداخته شده، گام بلندی را در راستای تقویت اقتصاد مدور اروپای شمالی برداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین مرکز بازیافت منسوجات دور ریخته شده اروپای شمالی آغاز به فعالیت کرد. این مرکز شامل دو واحد عملیاتی "پسماند" و"بازیافت" است که منسوجات را به الیاف بازیافتی تبدیل کند.

در این مجموعه نیز روند بررسی ضایعات به گونه‌ای است که یک گروه از پردازشگران منسوجات دور ریخته شده شرکت‌ها را بررسی می‌کند، در حالی که گروه دوم مسئول رسیدگی به ضایعات منسوجات خانگی است. این مرکز مجموعاً ظرفیت پردازش ۱۰ درصد از ضایعات نساجی سالانه فنلاند را خواهد داشت.

تأسیسات جدید فنلاند به کاهش ضایعات کمک می‌کند زیرا منسوجات دور ریخته شده را به مواد خام بازیافتی تبدیل می‌کند که می‌توان از آن محصولات بسیاری تولید کرد. شرکت‌ها می‌توانند با این مواد بازیافت شده نخ، عایق، پارچه‌های فیلتر و غیره تولید کنند.

از آنجایی که مسائل زیست محیطی هر روز وسیع‌تر می‌شود و مقررات اتحادیه اروپا سخت‌تر می‌شود، به نفع تولیدکنندگان است که تا حد زیادی به استفاده از مواد بازیافتی روی بیاورند و به نوعی حامی اقتصاد دایره‌ای شوند.

زیرا استفاده از موادی که قبلاً در قالب ضایعات طبقه بندی شده است، به عنوان یک ماده خام با کیفیت، بسیار ارزشمند است چراکه با وجود بحران‌های آب و هوایی امروز، بهترین تصمیم کاهش مصرف انرژی و استخراج مواد اولیه است.

با در نظر گرفتن این امر که در استفاده از مواد بازیافت شده، هزینه تهیه مواد اولیه در تولید محصولات جدید به طور چشمگیری کاهش می‌یابد، این صنعت فرصت خوبی برای احیای اقتصاد محلی است.

این شرکت زباله، منسوجات دور ریخته شده خانوارها را از سال ۲۰۱۵ جمع‌آوری و دسته بندی کرده و بازیافت آن‌ها را برای نزدیک به یک دهه در نظر گرفته است. بنابراین، افتتاح اولین مرکز بازیافت منسوجات شمال اروپا به عنوان یک دستاورد بزرگ تلقی می‌شود که بدون شک بر شرکت‌های منطقه و ایجاد تأسیسات مشابه تأثیر خواهد گذاشت.

نخستین مرکز بازیافت منسوجات اروپا افتتاح شد

کد خبر 534139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.